Hej

Jag är en glad amatör som köpt ett hus förra året. Det finns ett förråd som har dåliga ytterpaneler. Jag var först inne på att riva men undrar om man kan byta ut de dåliga.
Man kanske kan stötta upp taket och såga bort de dåliga. De sitter i kors i hörnet, det känns svårt att bara byta ut några.

Skickar med några bilder och tar varmt emot tips.

Mvh
Anton

• Skadad vit ytterpanel på hörnet av ett förråd, med synliga tecken på fuktskador och röta nära marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förråd med vit ytterpanel och dubbla dörrar i behov av reparation, nära en bostad.
    Skapa konto
  • Inredning av förråd med träpanel på väggar och tak, samt uppställda kuddar och en ihopfälld säng.
    Skapa konto
  • Inredning av ett förråd med träpaneler på väggarna, prylar och förvaringslådor på golvet.
    Skapa konto
  • Bild av ett husförråd med sliten ytterpanel som kan behöva renovering.
    Skapa konto
Ett litet hus köpt som ett lego att plocka ihop, inga hängrännor och vattenstänk på panelen, då blir det dåligt i nederkant. Panelen är liggande och går i varandra nerifrån och upp., samt sitter ihop i knuten. Lite tråkigt, men för att göra något så måste du sätta en 95 X 95 på insidan i hörnet och skruva från utsidan, för att hålla upp hela alltet i hörnet, annars när du tar bort något så kan det sjunka. När du åndå är i farten så sätt en regel i varje hörn på insidan, som håller ihop knutarna. Sen framför allt Hängrännor som slutar en halv meter utanför på framsidan, kan med fördel hängas en kedja från den och det rinner ner i stället för att plaska. Utan hängrännor så har du problem igen om något år.

Jag skulle sätta en stolpe i hörnet på insidan och såga bort knutarna, Byta de brädor som är dåliga och sen sätta vanliga knutfoder

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev: