Hej!
Vill gärna höra om era erfarenheter om Villavent VM2 (Systemair). Jag stoppade in ett sådant aggregat i mars förra året. För en månad sedan så började frånluftsfläkten låta illa. Fick en ny nu i veckan och med den utbytt så kunde man höra missljud även från tilluftsfläkten. Dock inte så mycket missljud. Två dagar senare så skär lagringen i tilluftsfläkten!

Nu kommer det inte vara något problem att reklamera även den fläkten men detta bådar ju inte gott inför framtiden om jag skall behöva köpa nya fläktar ~vartannat år. Hur har ni det med era ftx-aggregat och fläktarna?

Låter som ett måndagsexemplar, Systemair gör i allmänhet bra grejer, med rejäla komponenter.
Har du kollat när aggregatet är i drift så dina fläktar inte blir extremt varma? (alltså stäng först av strömmen och känn sedan på motor/fläkt)
Du har kollat så att du har rätt flöde på aggregat m.m. ?

Rätt flöde är det, injusterat vid driftsättning och inget ändrat efter det. Jag ska känna på fläktarna men höljet är i aluminium så det torde väl leda bort värmen effektivt? Får hoppas att jag bara fått ett måndagsex.
Systemair har visat på hög servicegrad och skickar nya fläktar på löpande band ;-)

Fläktarna kyls av luftflödet genom aggregatet därför jag frågade om luftflödet var rätt.
Men verkar som sagt att det är ett måndagsex du fått ... hoppas det håller nu :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.