4 236 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Dålig värme ur duschblandare
Hej,
Jag har en Oras termostatblandare som är 1år. Problemet är att när varmvattnet är kalt ca40grader (vedeldning) in i blandaren då tycket jag att man borde få ut vatten som är 40grader ur blandaren om den står på varmaste läget. så är inte fallet, den blandar in med kallvatten till typ 30grader. Gör alla blandare så här? eller kan det vara fel på min?
/Calle
Jag har en Oras termostatblandare som är 1år. Problemet är att när varmvattnet är kalt ca40grader (vedeldning) in i blandaren då tycket jag att man borde få ut vatten som är 40grader ur blandaren om den står på varmaste läget. så är inte fallet, den blandar in med kallvatten till typ 30grader. Gör alla blandare så här? eller kan det vara fel på min?
/Calle
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Jag kan ingenting om sånt här, men finns det inte typ "skållningsskydd" eller dyl. som kanske gör att blandaren inte släpper igenom bara varmt vatten? För annars om vattnet var riktigt varmt och man hade vredet på varmaste så skulle man ju bränna sig.
Det tycker jag låter logiskt i alla fall, men å andra sidan är jag helt bakom när det gäller vatten.
//Patrik
Det tycker jag låter logiskt i alla fall, men å andra sidan är jag helt bakom när det gäller vatten.
//Patrik
Redigerat:
pröva att ta loss plandaren och se om något fastnat i filtret!
Klicka här för att svara