Hej!
Jag har en radiator i källaren som inte blir lika varm som övriga på samma stam. Känner man på returen närmast avsticket från stammen är den ganska mycket svalare än själva stammen, men på tilloppet märks ingen större skillnad. Jag har luftat flera gånger med några dagars mellanrum och det kommer vatten direkt, kollat att returen vid kopplet är helt öppet och motionerat piggen utan förbättring. Jag gissar att flödet är begränsat på något sätt. Vad kan jag mer göra för felsökning?
Jag har en radiator i källaren som inte blir lika varm som övriga på samma stam. Känner man på returen närmast avsticket från stammen är den ganska mycket svalare än själva stammen, men på tilloppet märks ingen större skillnad. Jag har luftat flera gånger med några dagars mellanrum och det kommer vatten direkt, kollat att returen vid kopplet är helt öppet och motionerat piggen utan förbättring. Jag gissar att flödet är begränsat på något sätt. Vad kan jag mer göra för felsökning?
Förtydligar lite och provar igen om nån har input. Jag tog en närbild där returen från radiatorn är kopplad till returen på huvudstammen som är varm (röd) samtidigt som returen från radiatorn är kall (blå). Hoppas det kan hjälpa något i felsökningen.
Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
avsticket är ju smalare än stammen, det begränsar uttaget, sedan kanske den radiatorn är rätt lång så kan kyla ordentligt....
....
har du provat att strypa övriga radiatorer på den stammen och se hur det påverkar? öka varvtalet på Cirk.pumpen?
....
har du provat att strypa övriga radiatorer på den stammen och se hur det påverkar? öka varvtalet på Cirk.pumpen?
Om du höjer effekten på cirkulationspumpen ett steg, gör det någon skillnad?
Jag höjde från 1 till 2 nu, så får vi se om det gör någon skillnad.L L A Axelsson skrev:
Tack! Googlade lite, det var en ny värld som öppnades för mig Går det att se på bilden om den ventil som sitter har möjlighet till förinställningar eller inte?G guggen skrev:
Klicka här för att svara