Jag undrar om man bör vända på träpanelen om denna är i dåligt skick.

Vad kan följderna bli? Rikserar jag att vända röttan till själva trästommen eller?
 
Lite beroende på vad du har för fasad så ser ju inte plankorna likadana ut på båda sidorna. För de flesta typer av stående panel använder man ju klyvsågat virke som har en hyvlad sida och tre "klyvda". Vänder du på sådant virke ser det ju lite knasigt ut.

Är plankorna så risiga skulle jag byta ut dom helt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.