Hej,
Har precis köpt en sommarstuga från 30-talet. Någon gång under historiens lopp har ägaren brutit loss pärlsponten och satt in spånskivor istället. Pärlsponten har förvarats utomhus under huset.
Frågan är nu om det går att återanvända pärlsponten och sätta in den i huset igen eller om den är förstörd. Har kollat på ett par bitar och de verkar inte angripna på något sätt.
Något speciellt man ska tänka på? Skadedjur? Spricker de om de kommer in i värme igen?