1 697 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Dålig tilluft på 2a våningen men bra på bottenplan
Har monterat i en ny 100mm ventil i ett av sovrummen istället för 80 ventilen som satt där tidigare utan skillnad.
Öppnar jag 2 mm i fönstret kommer det in massor med luft där, men genom ventilen kommer minimalt med luft. Kan inte förstå mig på detta...
På bottenplan strömmar det in, måste vara någon tryckskillnad på våningarna. Men konstigt ändå att det kommer in genom en tajt springa i fönstret. Det motsätter teorin om tryckskillnad...
Öppnar jag 2 mm i fönstret kommer det in massor med luft där, men genom ventilen kommer minimalt med luft. Kan inte förstå mig på detta...
På bottenplan strömmar det in, måste vara någon tryckskillnad på våningarna. Men konstigt ändå att det kommer in genom en tajt springa i fönstret. Det motsätter teorin om tryckskillnad...
Jag kan inte förstå mig på det heller. Om du kollar tidigare medelande så ser du att ljuset visar att det drar utåt. Dvs åt fel håll, så något fel med värme eller tryckskullnad måste det vara. Har 2 grader varmare på bottenplan än ovanvåning.@ @ndreas skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden