17 850 läst ·
34 svar
18k läst
34 svar
Dålig lukt I toaletten (ja jag har spolat!)
Samma problem med helt ny toalett med minimal kantC crazytok skrev:Det försvann efter chernobyl blandningen helt klart! Men… det kom tillbaka efter ett tag. Och idag har vi fortfarande samma problem trots att vi är extremt renliga och håller toaletten ren precis hela tiden! Har inte orkat forska i det mer… hade väl först behövt lyfta den och kolla så att det verkligen är tätt i anslutningen. Och om det är det så hade jag velat byta hela toaletten! :/
Kan det vara ytbehandling av porslinet
Gustavsberg
Stosen är nog inte helt 100 men ingen lukt där bak
Bara under toa lock
Det borde inte komma in där
Om det bara är den toan som luktar så kan det vara att det inte är helt tätt där toaletten går ner i avloppet. Kan vara avloppslukt som kommer upp. Om ni har enskilt avlopp så märks det enkelt av att det luktar mer/mindre beroende på hur vinden blåser.
Jag hade en gång en toalett som hade en dålig muff för avloppsanslutningen så det luktade varje gång vinden låg på och skapade övertryck i avloppet. Försvann efter jag bytte muffen.
Jag hade en gång en toalett som hade en dålig muff för avloppsanslutningen så det luktade varje gång vinden låg på och skapade övertryck i avloppet. Försvann efter jag bytte muffen.
Hej trasvallbo,T trasvallbo skrev:
Tråkigt att höra att du upplever problem med lukt från toaletten.
För att du ska få rätt hjälp så snabbt som möjligt rekommenderar vi att du kontaktar din närmaste återförsäljare eller installatör.
Gör så att du kontaktar ditt inköpsställe för vidare hjälp i frågan så upprättar dom ett ärende mot oss.
Om du är osäker på vem du ska vända dig till är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice, så guidar vi dig vidare. Du kontaktar oss på customerservice.se@gustavsberg.com
Önskar dig en glad påsk i förskott!
Mvh
Marcus, Gustavsberg AB
Ifall ni har några tips eller lösningar, hjälp kunden direkt här i tråden istället 🙏M Marcus.1234 skrev:Hej trasvallbo,
Tråkigt att höra att du upplever problem med lukt från toaletten.
För att du ska få rätt hjälp så snabbt som möjligt rekommenderar vi att du kontaktar din närmaste återförsäljare eller installatör.
Gör så att du kontaktar ditt inköpsställe för vidare hjälp i frågan så upprättar dom ett ärende mot oss.
Om du är osäker på vem du ska vända dig till är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice, så guidar vi dig vidare. Du kontaktar oss på customerservice.se@gustavsberg.com
Önskar dig en glad påsk i förskott!
Mvh
Marcus, Gustavsberg AB
Klicka här för att svara