Jag känner igen mig! Vi var väldigt långt komna med Hjältevadshus. Då slutade säljaren svara på våra mail. Sedan hette det att hon hade varit hemma med sjukt barn, men då de båda är säljare på samma kontor och har detta kontor hemma hade de lätt kunnat fixa ett automatsvar på mailen... Begriper inte säljarna att de tappar kunder? Och att dessa tappade kunder förmedlar sina intryck, t ex här? Tyvärr säljer de nog hus så det räcker ändå. De behöver helt enkelt inte alla potentiella kunder >:(.

Fick ni någon prisuppgift på vad Hjältevadshuset kostade som standard.
Har hittat ett hus och jag är intresserad av det i standard utförande, dvs inga tillval alls.

Tacksam för svar :)

Det är ju olika beroende av vart man bor och vilket hus det är men ett björken låg för oss på 1 257 000 + 175 000 för grund (på en normaltomt)
Janet_Johan skrev:
Fick ni någon prisuppgift på vad Hjältevadshuset kostade som standard.
Har hittat ett hus och jag är intresserad av det i standard utförande, dvs inga tillval alls.

Tacksam för svar  :)

Hej, vi har tittat på Sjögården som Hjältevadshus har och är helt sålda.

Tomten vi har är på 10 000 kvm och grunden kan vi fixa själva om så behövs... för priset. Ligger i Västmanland.

Priset du uppgav var det för inredd övervåning också?
Har ni gjort tillval på pengarna?

Om det kostar ca 1 275 000 så är de ju ca 200 000 dyrare än Älvsbyhus.

1 257 000 var exkl tillval mm. det är bara standardutförandet med helt oinredd icke varmisolerad vind.

Janet_Johan skrev:

Tomten vi har är på 10 000 kvm och grunden kan vi fixa själva om så behövs... för priset. Ligger i Västmanland.

När vi byggde (dec-2004) var "baspriset" på Björken 1.151.000:-! Har de höjt så mycket sen dess...? :o

1 257 000 var exkl tillval mm. det är bara standardutförandet med helt oinredd icke varmisolerad vind.

Quote from Janet_Johan on Yesterday at 12:27:

jag ifrågasatte också höjningen eftersom jag känner en annan som byggt nylign också.

Carisma skrev:
När vi byggde (dec-2004) var "baspriset" på Björken 1.151.000:-! Har de höjt så mycket sen dess...?  :o

Quote from Janet_Johan on Yesterday at 12:27:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.