Vi tillträdde nyligen vår nya lägenhet och dumt nog kikade vi aldrig under badkaret. Det var först dess vi slängde badkaret under pågående renovering vi upptäckte att det ser heltokigt ut. Jag har rådfrågat en golvläggare som säger att klämringen ser ut att sitta upp och ner men är svårt att svara när han inte vet vad det är för golvbrunn. Brunnen är från 1992 och jag misstänker att tidigare ägare (en äldre dam) skruvat upp klämringen i ett försök att göra rent vattenlåset. Skruvarna till vattenlåset saknas och klämringen sitter.. ja, sisådär.
Vad bör jag göra? Vi har inga planer på att göra om badrummet och golvläggaren menar på att mattan ser ut att sitta mot underlaget (vilket vi också tycker) och att ingen risk för vattenskada finns i dagsläget. Vi behöver dock göra någon åtgärd iom att vi ska ha dusch och inte leda ner vattnet via badkarsslang som tanten gjort. Hjälp?
Notering: Vi var överens om att ingen flyttstädning skulle göras, ber därför om ursäkt om äckliga bilder.
Vad bör jag göra? Vi har inga planer på att göra om badrummet och golvläggaren menar på att mattan ser ut att sitta mot underlaget (vilket vi också tycker) och att ingen risk för vattenskada finns i dagsläget. Vi behöver dock göra någon åtgärd iom att vi ska ha dusch och inte leda ner vattnet via badkarsslang som tanten gjort. Hjälp?
Notering: Vi var överens om att ingen flyttstädning skulle göras, ber därför om ursäkt om äckliga bilder.
Klicka här för att svara