Tillfällig registrering som är de röda skyltarna går förvisso att utfärda i upp till 90 dagar men det är inte en rekommenderad produkt för de som ingår i EES direktiven.

Exportskyltar och försäkring är inte rekommenderat efter femte EU direktivet då reglerna är såpass tydliga med ansvarsfördelningen. Det finns en del länder där det fortfarande säljs exportskyltar men jag vet ett par fall där det blivit enormt problematiskt när det skett en skada och vet även om 2 fall där man faktiskt nekat ersättning trots att försäkringsbolaget själv sålt produkten till kunden.

Ja, man ska ju fundera vad som händer när det skett en skada eller vilka skyltar man överhuvudtaget får använda. Tänk dig om det t.ex. blir poliskontroll i t.ex. Danmark.

En lösning är ju att låta frakta hem bilen. Men då är det förstås frågan om det löner sig.

Sen bör man ju fundera vilken bil den typiska svensken önskar sig. Dessa småbilar som jag pratar om är kanske inte något som de flesta svenskar vill ha. Men de kan ju ändå vara en bra lösning för enstaka människor som inte har råd med dyra bilar och ändå vill ha en bil som fungerar i flera år.

En äldre begagnad BMW med all lyx man kan tänka sig är inte värd någoting om den inte kör, dvs om man inte kommer från A till B.

D09
Eftersom tråden tappat total fokus så fortsätter jag tråden i trädgårdsforumet där jag kanske får mer svar gällande juridiken ;)

Tack o Hej

• Gilla
Mr B och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Eftersom tråden tappat total fokus så fortsätter jag tråden i trädgårdsforumet där jag kanske får mer svar gällande juridiken ;)

Tack o Hej
Kan. Inte. Låta. Bli...
Du menar att den tappat Focus?
:rolleyes: :D
Förlåt! :o

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Eller så har TS kanske fått igenom sin FORDran.......

Nä men allvarligt talat så förstår jag TS besvikelse när det handlar om importregler, ny vs Beg, osv.
Skapa egna trådar.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.