2 846 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Dålig avluftning?
Hej... Har läst igenom en massa trådar här om avluftning och dålig lukt i badrum. Helt klart är det mitt problem, då varje gång jag spolar på en av toaletterna så sugs golvbrunnen ur i det rummet. Har dock inte upptäckt att det "hänger" ihop med fler avlopp.
Nu är min fråga då vad man kan göra åt detta? Kan avluftningsrör bli täppta? Hur kollar man det? och om så är fallet hur rensar man dem?
Det är ett ganska stort gammalt hus som förr var tre lägenheter, har man flera olika avluftningar eller bara en? Hoppas någon orkar svara på dessa frågor från en helt novis man inom detta...
Har enskilt avlopp och har förstått att det kan även göra att det doftar lite mindre från brunnen om jag får ordning på detta.
Nu är min fråga då vad man kan göra åt detta? Kan avluftningsrör bli täppta? Hur kollar man det? och om så är fallet hur rensar man dem?
Det är ett ganska stort gammalt hus som förr var tre lägenheter, har man flera olika avluftningar eller bara en? Hoppas någon orkar svara på dessa frågor från en helt novis man inom detta...
Har enskilt avlopp och har förstått att det kan även göra att det doftar lite mindre från brunnen om jag får ordning på detta.
Luftare kan bli igentäppta skatbo och liknande. Du ser oftast ett rör som sticker upp från taket.
Hur många luftare beror på hur många stammar det finns/funnits.
Hittar du inget så sätt en vakumluftare vid tvättställsavloppet.
Ett annat problem kan vara att det är stopp i avloppet, skadar aldrig att rensa ur det ordentligt.
Hur många luftare beror på hur många stammar det finns/funnits.
Hittar du inget så sätt en vakumluftare vid tvättställsavloppet.
Ett annat problem kan vara att det är stopp i avloppet, skadar aldrig att rensa ur det ordentligt.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Stopp i avloppet är det nog inte, mera troligt stopp i avluftningen. Prova med rensband uppifrån.
Protte
Protte
Produkter som diskuteras: "rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Ok, tackar ska försöka testa detta i helgen... Lite besvärligt bara eftersom det är ett högt hus och jag inte direkt trivs på höga höjder...
Återkommer när jag har tagit mig upp (om jag inte har tagit mig ner för fort och ofrivilligt också vill säga...)
Återkommer när jag har tagit mig upp (om jag inte har tagit mig ner för fort och ofrivilligt också vill säga...)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden