3 115 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
dagvattenlösning i Sommarhuset.
Håller på att skissa på ett sommarhus och undrar lite om vad man ska göra med regnvattnet?
Är det bästa att gräva stenkistor eller ska man leda bort det med rör?
Huset kommer att stå 16 fundament med plintar på.
Tacksam för alla funderingar.
Nicke
Är det bästa att gräva stenkistor eller ska man leda bort det med rör?
Huset kommer att stå 16 fundament med plintar på.
Tacksam för alla funderingar.
Nicke
Produkter som diskuteras: "stenkistor"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Hmm - har ni ett läge där det potentiellt kan bli problem ?
Jag hade tänkt att ha vanliga regnvattentunnor bara - och tills dess leda ut det med en ränna ett par meter nedanförhuset - men då ligger mitt hus i en sluttning så det är ingen risk att det rinner tilbaka s.a.s
/K
Jag hade tänkt att ha vanliga regnvattentunnor bara - och tills dess leda ut det med en ränna ett par meter nedanförhuset - men då ligger mitt hus i en sluttning så det är ingen risk att det rinner tilbaka s.a.s
/K
Vi kommer att ha regnvattentunnor försedda med överströmningsskydd. Från två av tunnorna kommer jag att gräva ner en slang till ett närliggande dike. Från de andra två tunnorna ansluter slangarna till ett dräneringsrör som mynnar ut i en bevattningsbrunn. På så sätt har jag alltid vatten för bevattning av växter och odlingar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden