1 305 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Dags för besök hos banken
Tänkte att jag inom kort ska kontakta banken för mitt bygge. Har testat lite via internet att få lånelöfte för den tänkta byggkostnaden. Detta har inte varit några problem.
Min fråga är vad jag behöver ta med mig till banken när jag söker byggkreditiv? Någon som har en tips på upplägg av budget som bankerna vill ha? (menar inte glädje siffror utan vad som skall finnas med
)
Min fråga är vad jag behöver ta med mig till banken när jag söker byggkreditiv? Någon som har en tips på upplägg av budget som bankerna vill ha? (menar inte glädje siffror utan vad som skall finnas med
Jag tror att en av de viktigaste sakerna att ha med sig är en uppställning på hur mycket pengar ni behöver och när ni behöver dom. Gör en lista med pengar som behövs för tomtköp, under byggtiden och efter det att huset är klart och den eventuella nuvarande bostaden är såld. Kom också ihåg att ha med kostnader för lagfart, VA-anslutning, ifärdigställande av trädgård etc. Detta visar att ni har tänkt igenom bygget och ni är en seriös kund. Ta också med en lista på krav som ni har t.ex. att ni kommer att bygga ett lösvirkeshus och att ni behöver en handpenning att köpa egna saker för.
Sedan kan det också vara bra att ha med sig en kopia på den senaste lönespecifikationen, för om jag inte har helt fel är uppgifterna bankerna får vid en kreditkontroll ett par år gamla.
Sedan kan det också vara bra att ha med sig en kopia på den senaste lönespecifikationen, för om jag inte har helt fel är uppgifterna bankerna får vid en kreditkontroll ett par år gamla.
Klicka här för att svara