Hej, Luddet!
Denna blev som sagt, kanonbra!!!
Har du möjlighet att lägga ut kapnota med måtten till underskåpet du gjorde??
Blev väldigt sugen att göra ett på samma bas!
Tack på förhand // Mixar´n
Har du möjlighet att lägga ut kapnota med måtten till underskåpet du gjorde??
Blev väldigt sugen att göra ett på samma bas!
Hej! Skåpet är anpassat till IFÖ tvättställ 7442 och till höjden som stämmer med kortlingarna bakom kaklet med hänsyn taget till benen 15 cm. Tvättstället har en fördjupning runt om på undersidan där skivorna skall passas in. Det blir därför svårt att ge dig mått som du direkt kan kapa efter.
Jag gjorde så här: 1. Bestämde på vilken höjd själva handfatet skulle sitta. 2. Drog av för handfatets tjocklek och benens längd = höjden på sidornas skivor. 3. Mätte handfatets djup från vägg till den främre kanalen där övre frontbiten skulle passa = djupet på sidornas skivor. 4. Mätte ut bottenskivan och skivan ovanför lådan (lika stora), båda placerades innanför sidskivorna. 5. Fäste dessa skivor med plugg i sidskivorna och hade därmed ett "U" med en öppning för lådan. Därefter kunde jag försiktigt lägga på handfatet för att kolla att jag tänkt rätt.
Om du skall använda IFÖ 7442 kan du höra av dig så får du alla mina mått som ju måste justeras för den höjd du vill ha.
Lycka till
Alve
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.