men, hur ska man veta vad man ska välja. Finns ju hur mycket som helst.

Är det så stro skillnad mellan dyrare/billigare vitvaror?
T.ex. paketen som elgiganten hade i reklam bladet som delades ut här om dagen. Det ena gick på 17000 och det andra i rostfritt gick på 32000kr. Även om inte packetet håller lika bra som det för 32'kr så fr man ju nästan två uppsättningar av det billigare.

Hur är det med inbuggnads ugnar, vad är det som skiljer billigare mot en dyrare förutom funktioner. Får en känsla av att man betalar en jäkla massa bara för att det är ett känt märke.

Det vi ska byta är inbyggnadsugn/spis, fläkt, diskmaskin kyl/frys skåp. Skulle vilja ha grå lackerat/rostfritt eller aluminium.
Aluminium går bort direkt pga priset.

Vi har tänkte att vi ska lägga ut mellan ca 15-20'kr känns inte aktiuellt att lägga ut mera pga vi kommer troligen inte att bo där längre 5-7år då det är en 2'a.

Eller kan det vara värt att satsa lite extra, kan det höja värdet motsvarande tro då det är daxs att sälja?

//Peter

Mitt tips är att satsa på mellanklass maskiner.
De billigaste kan bli problem, men jag tror inte att lyxmaskinerna håller dubbelt så länge bara för att de är dubbelt så dyra... Exempelvis tror jag inte att en Miele tvättmaskin för 16000:- håller dubbelt så länge som en Elektrolux för 8000:-... Men det är ju min egen teori...

johansjostrand skrev:
Mitt tips är att satsa på mellanklass maskiner.
De billigaste kan bli problem, men jag tror inte att lyxmaskinerna håller dubbelt så länge bara för att de är dubbelt så dyra... Exempelvis tror jag inte att en Miele tvättmaskin för 16000:- håller dubbelt så länge som en Elektrolux för 8000:-... Men det är ju min egen teori...
Jag har också samma teori, det billigaste brukar inte vara billigt utan anledning. Men priset kan nog också ligga i varumärket.
Kanske vi får krydda lite så vi hamnar runt 20'-25'kr det borde räcka tycker man.

Nog för att det är kul med finneser men dom är såååå onödigt dyra. Och så använder man dom bara den första månade.

...övre mellanklassen har faktiskt en hel del trevliga finnesser utan att det kostar skjortan....

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.