Det börjar bli dags att byta tak på vårt radhus från 70-talet som idag har betongpannor. Jag har snackat lite med Svensk Villarenovering och för att få en offert. De skall komma hem till oss imorgon och snacka lite mer, då förra besöket var en väldigt snabb visit när de böt tak på två andra hus i vårt område.

Vårt hus har majoriteten av taket i 45 graders lutning men två mindre ytor i ungefär 30 graders lutning. Där taket lutar 45 grader är det inte råspont och takpapp under pannorna utan någon form tjock pappskiva / board. Kontaktpersonen på firman sa att de inte lägger sånt utan att detta måste tas bort och råspont och takpapp måste läggas. Detta gjorde att muntliga priset ökade med 30-40.000kr. Nu är alla siffror ganska ungefärliga då ingen yta har mätts upp exakt.

Men innan man vet priset på offerten så är det några saker jag skulle vilja få svar på:

1) Har någon anlitat Svensk Villarenovering (http://www.svenskvillarenovering.se/) och i så fall är det ett företag ni kan rekommendera? De har 4.0 i betyg på rejta.se men exakt hur tillförlitliga dessa betyg är vet jag inte.

2) Har ni tips på andra företag som gjort jobb hos er som ni kan rekommendera? Då företag som arbetar i och kring Stockholm norrort då det är där vi bor.

3) Sen en ren byggteknisk fråga, lägger man råspont på alla tak nu oavsett lutning? Vad jag förstod av företag så gjorde man bara så nuförtiden.

Hur gick det? Vad valde ni?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.