hallå på er
har en liten fråga,ska byta fasad i sommar,kommer oxå att tilläggsisolera med 45 mm..men hur gör man uppe vid takbotten??...brädorna ska väll inte gå ända upp med tanke på ventilationen..i så fall hur mycket ska man släppa ner dom och sätter man nått nät eller nått som hindrar getingar ,sparvar och örnar för att bygga bo uppe i mellan asfaltboarden och undertaket???..
tacksam för svar...gärna med någon bild eller ritning ,,blir lättare att förstå då..
tack på för hand...Nisse
har en liten fråga,ska byta fasad i sommar,kommer oxå att tilläggsisolera med 45 mm..men hur gör man uppe vid takbotten??...brädorna ska väll inte gå ända upp med tanke på ventilationen..i så fall hur mycket ska man släppa ner dom och sätter man nått nät eller nått som hindrar getingar ,sparvar och örnar för att bygga bo uppe i mellan asfaltboarden och undertaket???..
tacksam för svar...gärna med någon bild eller ritning ,,blir lättare att förstå då..
tack på för hand...Nisse
Mycket tips och ritningar finns på Login sida - TräGuiden
Det är gratis att registrera sig där och jag hittade nedanstående bilder som handlar om din fråga.
Exakt hur du ska göra beror ju på hur just ditt hus ser ut. Om det bara handlar om ventilationen bakom panelen brukar man ju bara avsluta panelen någon cm under takfoten utan insektsnät.
/Ingenjören
Det är gratis att registrera sig där och jag hittade nedanstående bilder som handlar om din fråga.
Exakt hur du ska göra beror ju på hur just ditt hus ser ut. Om det bara handlar om ventilationen bakom panelen brukar man ju bara avsluta panelen någon cm under takfoten utan insektsnät.
/Ingenjören
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

