hallå på er

har en liten fråga,ska byta fasad i sommar,kommer oxå att tilläggsisolera med 45 mm..men hur gör man uppe vid takbotten??...brädorna ska väll inte gå ända upp med tanke på ventilationen..i så fall hur mycket ska man släppa ner dom och sätter man nått nät eller nått som hindrar getingar ,sparvar och örnar för att bygga bo uppe i mellan asfaltboarden och undertaket???..

tacksam för svar...gärna med någon bild eller ritning ,,blir lättare att förstå då..:)

tack på för hand...Nisse
 
ok..snällla...någon som kan hjälpa mej???:)
 
Mycket tips och ritningar finns på Login sida - TräGuiden

Det är gratis att registrera sig där och jag hittade nedanstående bilder som handlar om din fråga.

Exakt hur du ska göra beror ju på hur just ditt hus ser ut. Om det bara handlar om ventilationen bakom panelen brukar man ju bara avsluta panelen någon cm under takfoten utan insektsnät.

/Ingenjören
 
  • R-0304-V63-L.jpg
  • R-0304-V64-L.jpg
tack så mycket ingenjören...bra sida...ventilationen gälde upp under takbotten ,som går ända upp till nocken om du förstår vad jag menar, det ska ju vara mellanrum där nere med...det jag tänkte på...:)

men stort tack för ditt svar..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.