3 822 250 läst ·
18 077 svar
3822k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Tycker ni ska leta upp en bra deal på en FC istället. Det är *mycket* bättre balans på maskinen utan metallchucken på plats, när man ska skruva. Använder man den till annat än det spelar det förstås inte lika stor roll...
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 397 inlägg
Tack för att du fick mig att tänka en gång till, de var billigare än jag trodde!MathiasS skrev:
Jo, jag kikade på det för ett tag sedan men det såg ut som att chucken inte går att köpa löst och vid närmare titt så är frågan om det inte är utgående lager i växellådan som spökar. Den reservdelen går på 110 pund plus frakt och det är lite magstarkt med tanke på vad en ny naken maskin går på...Johan Gunverth skrev:
Denna, kanske?j.erkers skrev:
https://www.amazon.se/DUST-COMMANDER-P30-30-liter-plastkit/dp/B0174MGW2G
Just som jag stod och funderade över livets djupa frågor kom UPS-gubben och störde. Skaffade ett tredje 3Ah-batteri till minifräs- och dragare, trevligare att alltid ha ett fräscht i laddaren. Hade först tänkt mig 6Ah, bla för att få lite bättre effekt i fräsen, men insåg att jag absolut inte vill ha ett batteri som gör maskinerna otympligare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avis. Beställde den fräsen med batterier och en naken sticksåg innan jul. Fick stickisen, men fräsen är restad till slutet av mars (preliminärt, är inne på tredje datumet...). Det rejält dysfunktionella städskåpet hemma som behöver specialsågade hyllor (100 år gammal lgh) skrattar åt mig varje dag.nanowire skrev:
Just som jag stod och funderade över livets djupa frågor kom UPS-gubben och störde. Skaffade ett tredje 3Ah-batteri till minifräs- och dragare, trevligare att alltid ha ett fräscht i laddaren. Hade först tänkt mig 6Ah, bla för att få lite bättre effekt i fräsen, men insåg att jag absolut inte vill ha ett batteri som gör maskinerna otympligare.[bild]
Varför jag inte använder den sladdrivna PS 300:an? Varför ställer du den frågan i den här tråden?
Hittade inget annat kul på Internet förra veckan, så till slut beställde jag hem 1.6 m maskinfilt som nödlösning.
Det har bara varit enstaka plusgrad i verkstaden sista veckorna.
Logga in
Skapa konto
Det har bara varit enstaka plusgrad i verkstaden sista veckorna.
Logga in
Skapa konto
Tryckt ut 40 spik med den nu och inte upplevt något problem, ska spika lite läkt inom en förhoppningsvis snar framtid, då får vi se om det är en tickande bomb man köpt sig.HasselPatrik skrev:
Jag köpte mig också en sån här pistol, och till min förvåning funkade den inte när jag skulle testa den idag!
Det bara pös vid avtryckaren!
Testade två sorters spik, justerade lufttryck och googlade. Inget funkade.
Ringde Verktygshandlarn och tydligen är jag den 5e som kunden som ringer in med samma problem.
Nån hade klarat en 20-30 spik innan problemet dök upp och de andra hade samma problem direkt.
Eloge till Verktygshandlarn som löste det föredömligt och tar emot returer med full kreditering och fantastiskt trevligt bemötande!
Så testa era pistolerna innan de ligger för länge.
Testade även skytte på 7 meter, helt okej precision :-D

Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Fick hem i måndags visserligen, slängde med lite småsaker när jag beställde en bok på shoppen här. Var tveksam det skulle fungera utan att vara i vägen, med de 50mm bits jag föredrar för att slippa bitshållare på dragaren.
Men tror det ska fungera om man viker ner den, även när man har 2Ah batteriet på.
Inte använt den ordentligt så återstår att se om de sitter kvar under användning och hängande i bältet.
Men tror det ska fungera om man viker ner den, även när man har 2Ah batteriet på.
Inte använt den ordentligt så återstår att se om de sitter kvar under användning och hängande i bältet.
Logga in
Skapa konto