Tycker ni ska leta upp en bra deal på en FC istället. Det är *mycket* bättre balans på maskinen utan metallchucken på plats, när man ska skruva. Använder man den till annat än det spelar det förstås inte lika stor roll...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Tycker ni ska leta upp en bra deal på en FC istället. Det är *mycket* bättre balans på maskinen utan metallchucken på plats, när man ska skruva. Använder man den till annat än det spelar det förstås inte lika stor roll...
Tack för att du fick mig att tänka en gång till, de var billigare än jag trodde!

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
5 år är väl ingenting för en blå Bosch. Köp lite reservdelar och renovera.
Bytte just gasreglaget på min gamla 90-tals blåa borrhammare och den blev som ny igen, d.v.s, jag kan borra väldigt långsamt och exakt igen.
Jo, jag kikade på det för ett tag sedan men det såg ut som att chucken inte går att köpa löst och vid närmare titt så är frågan om det inte är utgående lager i växellådan som spökar. Den reservdelen går på 110 pund plus frakt och det är lite magstarkt med tanke på vad en ny naken maskin går på...

Hämtade idag ut en Dust commander P130 som jag beställde från Amazon tidigare i veckan.

En Dust Commander P130 dammavskiljare i vit och blå färg står på ett trägolv vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Alltgår och 10 till
  • Laddar…
j.erkers
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Hämtade idag ut en Dust commander P130 som jag beställde från Amazon tidigare i veckan.

[bild]
Länk? Pris?

Liten kompressor till dyckertpistolen.

Blå Makita luftkompressor för dyckertpistol uppkopplad med gul luftslang på trägolv.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
@j.erkers Länken som @FredrikR postade stämmer bra. Tog fyra dagar att få hem från Frankrike.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Just som jag stod och funderade över livets djupa frågor kom UPS-gubben och störde. Skaffade ett tredje 3Ah-batteri till minifräs- och dragare, trevligare att alltid ha ett fräscht i laddaren. Hade först tänkt mig 6Ah, bla för att få lite bättre effekt i fräsen, men insåg att jag absolut inte vill ha ett batteri som gör maskinerna otympligare. Nytt 3Ah Bosch-batteri, kartong och fraktpaket på verkstadsbord, med kniv och maskindel i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 8 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Just som jag stod och funderade över livets djupa frågor kom UPS-gubben och störde. Skaffade ett tredje 3Ah-batteri till minifräs- och dragare, trevligare att alltid ha ett fräscht i laddaren. Hade först tänkt mig 6Ah, bla för att få lite bättre effekt i fräsen, men insåg att jag absolut inte vill ha ett batteri som gör maskinerna otympligare.[bild]
Avis. Beställde den fräsen med batterier och en naken sticksåg innan jul. Fick stickisen, men fräsen är restad till slutet av mars (preliminärt, är inne på tredje datumet...). Det rejält dysfunktionella städskåpet hemma som behöver specialsågade hyllor (100 år gammal lgh) skrattar åt mig varje dag.

Varför jag inte använder den sladdrivna PS 300:an? Varför ställer du den frågan i den här tråden?

• Gilla
  • Haha
beqen och 3 till
  • Laddar…
Hittade inget annat kul på Internet förra veckan, så till slut beställde jag hem 1.6 m maskinfilt som nödlösning.
Rulle med maskinfilt på en verkstadsbänk, omgiven av en kartong och verktyg.
Skapa konto

Det har bara varit enstaka plusgrad i verkstaden sista veckorna.
Borrpress i verkstad med maskinfilt för värmeisolering monterad runt maskinen.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Luddis_1 och 4 till
  • Laddar…
Horgmo HasselPatrik skrev:
Jag köpte mig också en sån här pistol, och till min förvåning funkade den inte när jag skulle testa den idag!
Det bara pös vid avtryckaren!
Testade två sorters spik, justerade lufttryck och googlade. Inget funkade.

Ringde Verktygshandlarn och tydligen är jag den 5e som kunden som ringer in med samma problem.
Nån hade klarat en 20-30 spik innan problemet dök upp och de andra hade samma problem direkt.

Eloge till Verktygshandlarn som löste det föredömligt och tar emot returer med full kreditering och fantastiskt trevligt bemötande!

Så testa era pistolerna innan de ligger för länge.
Tryckt ut 40 spik med den nu och inte upplevt något problem, ska spika lite läkt inom en förhoppningsvis snar framtid, då får vi se om det är en tickande bomb man köpt sig.

Testade även skytte på 7 meter, helt okej precision :-D

155244434_4009406585738569_4191073232292187254_n.jpg

154603375_126652759365536_873996150883474964_n.jpg

• Gilla
  • Wow
Appendix och 3 till
  • Laddar…
@Alltgår TACK!! Maskinfilt heter det... Har försökt hitta vad det heter för att kunna köpa (lokala järnaffärn hade inte) då gamla bandsågen behöver nya tätningar. Äntligen har jag rätt ord för det! :)

• Gilla
Alltgår och 1 till
  • Laddar…
engs
Fick hem i måndags visserligen, slängde med lite småsaker när jag beställde en bok på shoppen här. Var tveksam det skulle fungera utan att vara i vägen, med de 50mm bits jag föredrar för att slippa bitshållare på dragaren.

Men tror det ska fungera om man viker ner den, även när man har 2Ah batteriet på.
Inte använt den ordentligt så återstår att se om de sitter kvar under användning och hängande i bältet.

Makita borrskruvdragare med bithållare och färgkodade bits, inkluderande ett 2Ah batteri.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Verktyg från Milwaukee inklusive en ny spikpistol M18 FFN på ett träbord.
Skapa konto

Säger välkommen till familjen M18 FFN-502C

• Gilla
AXS och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.