V Vardagsrum skrev:
Men påsen på bilden såg ut som ÖoB!

Nå, du har säkert rätt, men jag lyckas inte utläsa kostnaden på kvittot. Kanske behöver glojärn, eller skarpare telefondisplay.

Stativ är i vart fall alltid trevligt! Julas variant med halvstark LED-kastare inkl stativ för 149:- har florerat i tråden. Tar dock bara en strålkastare omodifierat.
149kr för detta också. Kan ta en bild med strålkastare monterade när jag kommer hem

Microkatten Microkatten skrev:
Lade precis en beställning på en no 3 putshyvel:
[bild]
Eftersom det var en Quangsheng så sparade jag jättemycket pengar! :cool: Av någon anledning så gick denna stora hög sparade pengar åt till några Ashley Iles stämjärn, en Arno Carbur 2 burnisher, en bit läder, sandpapper och andra slipgrejor. Och en flaska gammalt (fast färskt ;)) lim. Plötsligt var pengahögen tom igen.

Om det är fler som vill spara jättemycket pengar så kan jag tipsa om att Workshopheaven.com har 10% på allt just nu! :crysmile:
Dög inte hyveln @nanowire skulle fixa, eller fastnade den i hans renoveringshög ;)

Microkatten
Den dög säkert, men bättre en putshyvel i handen än i nanowires verktygshög! :D

[bild]
Eftersom det var en Quangsheng så sparade jag jättemycket pengar! :cool: Av någon anledning så gick denna stora hög sparade pengar åt till några Ashley Iles stämjärn, en Arno Carbur 2 burnisher, en bit läder, sandpapper och andra slipgrejor. Och en flaska gammalt (fast färskt ;)) lim. Plötsligt var pengahögen tom igen.

Om det är fler som vill spara jättemycket pengar så kan jag tipsa om att Workshopheaven.com har 10% på allt just nu! :crysmile:
Om man inte hade någon pengahög men råkade handla ändå, fungerar det att spara pengar någon annanstans för att kompensera då?

siggebo siggebo skrev:
Om man inte hade någon pengahög men råkade handla ändå, fungerar det att spara pengar någon annanstans för att kompensera då?
Japp! Du måste bara handla tillräckligt mycket. Tillslut kommer man inte in i verkstan och då sparar man massor av pengar och tid..

Microkatten
Ja, det är bara att köpa fler verktyg t.ex. på Workshopheaven, där du tjänar en tia för varje investerad hundralapp! ;)

Ja, det är bara att köpa fler verktyg t.ex. på Workshopheaven, där du tjänar en tia för varje investerad hundralapp! ;)
Så man får en såkallad verktygs på verktygs-effekt.

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Dög inte hyveln @nanowire skulle fixa, eller fastnade den i hans renoveringshög ;)
Den ligger i högen, börjar kanske rent av närma sig toppen! Det som måste göras först, om jag minns rätt, är att få ut och ersätta den avbrutna pinnbulten till frontknoppen.

Microkatten
[bild]
Exakt 4h28 min efter beställning är den packad och hämtad
(ingen elektronisk förhandsinformation här inte) av fraktbolaget! De verkar inte ha så mycket att göra på Workshopheaven, så lämna in era beställningar nu för snabb behandling! :rofl:

V Vardagsrum skrev:
Men påsen på bilden såg ut som ÖoB!

Nå, du har säkert rätt, men jag lyckas inte utläsa kostnaden på kvittot. Kanske behöver glojärn, eller skarpare telefondisplay.

Stativ är i vart fall alltid trevligt! Julas variant med halvstark LED-kastare inkl stativ för 149:- har florerat i tråden. Tar dock bara en strålkastare omodifierat.
Har satt på 3 stycken 10W strålkastare från jula (https://www.jula.se/catalog/el-och-...usbelysning/stralkastare/stralkastare-002036/). Skaffar man två brickor och muttrar av rätt dimension kan man hänga på två lampor till på undersidan. Andra bilden är tagen i ett annars kolsvart rum
Stativ med tre tända 10W strålkastare i ett inomhusrum, installationsmöjlighet under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Välupplyst vindsrum med takstrålkastare, trägolv, TV och takfönster.
Skapa konto

• Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
P
Hur är stabiliteten på dom där Rusta/öob stativen? är dom rangliga?

richardtenggren
P pleqtiz skrev:
Känns väl rätt bra, men lite rangligt med min 300w led-lampa, men förlänger man den inte maximalt så funkar det bra.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Tycker att det är rätt stabilt även om man inte drar ut benen fullt. Har dock inget att jämföra med.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Har satt på 3 stycken 10W strålkastare från jula ([länk]). Skaffar man två brickor och muttrar av rätt dimension kan man hänga på två lampor till på undersidan. Andra bilden är tagen i ett annars kolsvart rum
Det blir bra med kräm för 300 spänn!

Har ett par sådana Jula-lampor med, deras storlek gör dem väldigt flexibla och lätta att bygga in/på i diverse. Även om sladdlängden mest liknar ett skämt.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Inte riktigt verktyg, men nästan:

Idag var jag och hämtade en beställning av svarvade knoppar i al från mästersvarvare Kurt Johansson som brukar lösa våra svarvade detaljer.

Men jag kom därifrån med mer än svarvade knoppar! 40 års komplett samling av Fine Woodworking, med början 1975 med det allra första numret och fram till och med 2014 fick också följa med. Mycket intressant! Jag har läst enskilda nummer och en del samlingar på biblioteket men aldrig varit prenumerant.

Kul kuriosa är att Kurt fick tips om Fine Woodworking av James Krenov runt 1980 (innan denne fick sin professur i Kalifornien och flyttade från Sverige). Kurt läste då tidningen, gillade speciellt insändarna med läsarnas egna tips och skrev till Taunton press och bad att få bli prenumerant samt också att köpa samtliga tidigare nummer.

Jag har redan tankar kring hur vi alla på snickeriet ska kunna lära oss mer av detta....kanske blir vars ett nummer att läsa varannan vecka och sen 5-min presentation av det bästa vi läste?

Intressant att notera är också att taunton press i inledningen till det allra första numret 1975 skriver:

"...Secondly, we hope there will be much more advertising than you see in this first issue, not only because of the revenue for us but also because if it's informative and done well, it can be a valuable service to you."

...ingen kommentar...

Första numret av Fine Woodworking-magasin från vintern 1975 med rutiga träskålar på omslaget.
Skapa konto
Stapel med utgåvor av tidskriften Fine Woodworking från 1975-2014 utspridda på ett träbord.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
katos och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.