iSnobben iSnobben skrev:
Fick bli en liten blå kompis till idag i form av Bosch GSR 12V FC 15 tog ett kit med batterier och laddare då jag även är lite sugen på kantfräsen och den lilla sticksågen.
[bild]
Vart och hur mycket?

JLyck JLyck skrev:
Vart och hur mycket?
Lokal handlare, fick den för 2145:- så samma som billigast på nätet typ. Dock gamla L-BOXX:en men det stör mig inte, den matchar bättre med sina övriga kompisar :crysmile:

U
Kom hem ett paket..

• Ny träbearbetningsutrustning i ett garage, inklusive en bandsåg och en tjocklekshyvel på pallar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 21 till
  • Laddar…
U urker skrev:
Kom hem ett paket..
Ett paket? Ser ut att vara tre stycken stora hårda underbara paket :)

Får man fråga vad du fick betala för sågen?

U
Knappt 50 000 ex moms, plus tillval för ytterligare 10 000. Var väl ett ok pris, Swedendro hade en av sina kampanjer i våras när jag beställde så det var lite nedsatt. Ska bara få igång firman så jag har råd med avbetalningarna också.

• Gilla
boohoo
  • Laddar…
U urker skrev:
Knappt 50 000 ex moms, plus tillval för ytterligare 10 000. Var väl ett ok pris, Swedendro hade en av sina kampanjer i våras när jag beställde så det var lite nedsatt. Ska bara få igång firman så jag har råd med avbetalningarna också.
Såg nu att det är b3. Ja ex moms gör det mesta lite billigare :)

Grattis till maskinerna

Redigerat:
  • Gilla
urker
  • Laddar…
U urker skrev:
Kom hem ett paket..
Det där kan vara trådrekord, grattis:D

• Gilla
-druvan och 1 till
  • Laddar…
Hoppsan! Verkade som jag postat inlägg i fel trådar. Inlägget som var har skulle till vad har du gjort idag tråden. Här är vad som skulle postats här:

Batteriladdare på loppis som ska bli strömkälla för elektrolys.

43808793921_4e60b3725b_b.jpg

Redigerat:
  • Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
Va inne på jula idag köpte en racco sortimenthylla med 18fack och ett par arbetsshorts för 124kr. Blev även en meterstock från hultafors.

• Gilla
Nils-Orvar
  • Laddar…
Dagens loppisfynd. Tyvärr så är den avbruten i framkanten men det verkar inte påverka funktionen något nämnvärt. Vad är den främre stålhållaren till på en falshyvel? Antik falshyvel med brutet framstycke placerad på träbit, omgiven av hyvelspån.
Skapa konto

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Vad är den främre stålhållaren till på en falshyvel?
För att komma längre in i exv ett hörn när du hyvlar (tänk en monterad dörrkarm ).

Frustrator Frustrator skrev:
För att komma längre in i exv ett hörn när du hyvlar (tänk en monterad dörrkarm ).
Då förstår jag. Kanske inte fungerar nu när den främre biten saknas.

Hennke85 Hennke85 skrev:
Då förstår jag. Kanske inte fungerar nu när den främre biten saknas
Inte riktigt, men nu har du ju istället en chisel-plane där fram ;) enda gången jag haft nytta av främre fästet var när jag rengjorde falsarna i mina gamla fönster..

Frustrator Frustrator skrev:
Inte riktigt, men nu har du ju istället en chisel-plane där fram ;) enda gången jag haft nytta av främre fästet var när jag rengjorde falsarna i mina gamla fönster..
Aha, då borde det fungera ännu bättre vid t.ex. fönsterrenovering.

Blev ett parallellanslag till fräsen. De är ju rätt dyra och jag är snål så jag följde Adreas Kalt i videon:

Och köpte en Makita 194935-6, bytte 10mm stängerna till 8mm så passar de även till en Makita RT0700. Nu köpte jag från https://www.svh24.de/makita-parallelanschlag-fuer-rp1800/rp2300c-5680 men det är ungefär halva priset mot en Makita 193312-9 som är det officiella tillbehöret till fräsen.

Makita 194935-6 parallellanslag modifierat för RT0700 fräs med 8mm stänger på arbetsbänk.
Skapa konto

Makita 194935-6 med 8mm rundstång monterat på en RT0700

Redigerat:
  • Gilla
corre och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.