3 820 681 läst ·
18 067 svar
3821k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Det låter som att jag får ge den lilla sötnosen en chans tillFredrikR skrev:
Gårdagens loppisköp, borde väl vara värt 50kr iaf.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 133 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 226 inlägg
Jag menar såklart inte att det skulle vara svårt att bestämma vilken kofot som skulle köpas, det är ju självklart. Jag är väl inte velig heller. Det var mer frågan om att välja vilket arbete som skulle utföras.F fiskbuggaren skrev:
För att vara lite mer seriös så har jag haft mest användning för den stora och den lilla. Mellanstorleken har jag mest använt vid de få tillfällen när jag har haft behov av två stycken samtidigt.
Verktygstokig
· Halland
· 8 133 inlägg
Byäldsten, en Bosch GSB 14.4 VE-2LI inköpt 2009 har numera officiellt fått gå i pension. Den har varit förjävla bra, förutom när planetväxeln kilade vidare inom garantitiden. Tvåans växel seglade vidare för ett par månader sedan och de tre (har ett fjärde någonstans) batterierna laddas idag fullt på cirka fem sekunder och laddas ur minst lika fort. Vila i frid, må du alltid finna vatten och skugga.
Arvtagare blir härmed en Panasonic EY74A2. Den har inte slagborrsfunktionen som Boschen, men stenjobb har jag andra maskiner till. Välkommen in i gänget, jag tror vi kommer att ha ett givande samarbete genom åren!
Arvtagare blir härmed en Panasonic EY74A2. Den har inte slagborrsfunktionen som Boschen, men stenjobb har jag andra maskiner till. Välkommen in i gänget, jag tror vi kommer att ha ett givande samarbete genom åren!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Beställde ett par Blåkläder 1990-1141 byxor och tillhörande hammarfäste efter ett tidigare missöde. Man kan säga att det slog gnistor mellan mina byxor och vinkelslipen förr förra veckan.
Så det blev shorts av dem, så efter senaste dagarnas väder så har mina vader tagit en hel del stryk av solen...
Så det blev shorts av dem, så efter senaste dagarnas väder så har mina vader tagit en hel del stryk av solen...
Verktygstokig
· Halland
· 8 133 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 132 inlägg
Definitivt inte dagens verktygsinköp, snarare ett inköp som skickades för 84 dagar sedan.? Jag började tro att godset var för länge sedan borttappat. Hur är det möjligt att kineserna är så mycket bättre på logistik än australiensare?! Eller kanske det är en engångsföreteelse. Killen som äger Yellowbox Shed säger att han har haft problem med en specifik sändning. Hur som helst så är det en packe av MFT-tillbehör som Yellowbox Shed tillverkar och jag tycker de verkar vara har god kvalitet. Här hittar ni mer info. https://www.facebook.com/yellowboxshed/
Ni som följer Dave Stanton på Youtube har nog sett dessa demonstreras!
En heads up, de Festoolgröna tillbehören som jag beställde har en färg som mer matchar Boschs gröna serie. På bilden ser de dock ut som Makita-blå! Knepigt med färger...
Ni som följer Dave Stanton på Youtube har nog sett dessa demonstreras!
En heads up, de Festoolgröna tillbehören som jag beställde har en färg som mer matchar Boschs gröna serie. På bilden ser de dock ut som Makita-blå! Knepigt med färger...
Logga in
Skapa konto
Redigerat: