FredrikR FredrikR skrev:
Idag har jag fixat till 4st foder med 12V fräsen. Innan alla 16 sidorna var frästa tycker jag att jag vant mig vid knapp-placeringen. (y)
Ett batteri räckte till dryga 10m fräsning i 12mm MDF.
[bild]
Trevlig liten sak är omdömet så här långt :cool:
Det låter som att jag får ge den lilla sötnosen en chans till :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Gårdagens loppisköp, borde väl vara värt 50kr iaf.

Gammalt hyvelverktyg i rost och rött liggande på torrt gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt hyvelverktyg i rost och rött liggande på torrt gräs.
Skapa konto
Sliten röd spade med texten 'No 7' på bladet, mot en bakgrund av torrt gräs.
Skapa konto
Gammal röd och brun handhyvel på gräsmatta.
Skapa konto

• Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Campar Campar skrev:
Gårdagens loppisköp, borde väl vara värt 50kr iaf.
Ett fynd!
Lite restaurering på den där så blir den snygg och bra :)
Om sulan är lika rostig Så kanske lite elektrolys? Eller pysslarn-grogg ;D

jac jac skrev:
Eller tre, för oss som har lite svårt att bestämma sig...
[bild]
Jag har vad jag kan avgöra från bilden samma uppsättning. Det är faktiskt på intet sätt onödigt och jag använder alla tre vid olika tillfällen.

Hämtade beställningen från Classe efter deras senaste drive då jag köpte Tormek T4 med 25 % rabatt.
Tormek T4 slipverktyg och en rosa Morakniv på en träyta med förpackningar.
Skapa konto

Dottern valde färgen på kniven och ett par arbetsshorts inhandlades också.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Det är faktiskt på intet sätt onödigt och jag använder alla tre vid olika tillfällen.
Jag menar såklart inte att det skulle vara svårt att bestämma vilken kofot som skulle köpas, det är ju självklart. Jag är väl inte velig heller. Det var mer frågan om att välja vilket arbete som skulle utföras. ;)

För att vara lite mer seriös så har jag haft mest användning för den stora och den lilla. Mellanstorleken har jag mest använt vid de få tillfällen när jag har haft behov av två stycken samtidigt.

Fem olika verktyg på matta, inklusive ett orange Woodpecker-skrapverktyg.
Skapa konto

4/5 är Eskilstuna. Det orangea är ett woodpecker och ska användas till att skrapa bort gammalt lim :)
Totalpris 100:-.

• Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Byäldsten, en Bosch GSB 14.4 VE-2LI inköpt 2009 har numera officiellt fått gå i pension. Den har varit förjävla bra, förutom när planetväxeln kilade vidare inom garantitiden. Tvåans växel seglade vidare för ett par månader sedan och de tre (har ett fjärde någonstans) batterierna laddas idag fullt på cirka fem sekunder och laddas ur minst lika fort. Vila i frid, må du alltid finna vatten och skugga.

Arvtagare blir härmed en Panasonic EY74A2. Den har inte slagborrsfunktionen som Boschen, men stenjobb har jag andra maskiner till. Välkommen in i gänget, jag tror vi kommer att ha ett givande samarbete genom åren!

• En begagnad Bosch GSB 14.4 VE-2LI borrskruvdragare upphängd på en trävägg i solnedgången.
    Skapa konto
  • Panasonic EY74A2 batteridriven borrskruvdragare utan slagborrsfunktion på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Beställde ett par Blåkläder 1990-1141 byxor och tillhörande hammarfäste efter ett tidigare missöde. Man kan säga att det slog gnistor mellan mina byxor och vinkelslipen förr förra veckan.
Så det blev shorts av dem, så efter senaste dagarnas väder så har mina vader tagit en hel del stryk av solen...

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
En ny/fräsch klinga till sänksågen dök upp idag. Amazon prime day "fynd".. :whistle: Ny BOSCH sänksågsklinga i förpackning på ett bord, märkt TOP Precision för trä.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Inte ett verktyg, råmaterial, 14kg med aluminium från skroten 30kr/kg:
42725037175_31327d3977_c.jpg

• Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Ett verktyg för sinnet?
Svart bok med vit "A"-bokstav på omslaget, placerad på ett öppet fönster med sida synlig inomhus.
Skapa konto

• Gilla
jackt och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Ett verktyg för sinnet?
[bild]
Tack för påminnelsen, måste låna den av min far. Som fick den av mig i julklapp.

Definitivt inte dagens verktygsinköp, snarare ett inköp som skickades för 84 dagar sedan.? Jag började tro att godset var för länge sedan borttappat. Hur är det möjligt att kineserna är så mycket bättre på logistik än australiensare?! Eller kanske det är en engångsföreteelse. Killen som äger Yellowbox Shed säger att han har haft problem med en specifik sändning. Hur som helst så är det en packe av MFT-tillbehör som Yellowbox Shed tillverkar och jag tycker de verkar vara har god kvalitet. Här hittar ni mer info. https://www.facebook.com/yellowboxshed/

Ni som följer Dave Stanton på Youtube har nog sett dessa demonstreras!

En heads up, de Festoolgröna tillbehören som jag beställde har en färg som mer matchar Boschs gröna serie. På bilden ser de dock ut som Makita-blå! Knepigt med färger...

Blåa MFT-tillbehör från Yellowbox Shed utspridda på ett träbord med en vit och svart mönstrad kopp i bakgrunden.
Skapa konto

Redigerat:

Bästa svaret

Frustrator Frustrator skrev:
Ett verktyg för sinnet?
[bild]
För oss som va lite mer litterärt bevandrade och föredrog innehåll framför tufft omslag när vi lånade böcker som små....kan du upplysa oss om vad det är för bok?

• Gilla
kristofo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.