3 822 250 läst ·
18 077 svar
3822k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Ser fram emot omdöme, jag vill ha häck, sambon vill ha kvar staketet (vitt, med massa smala spjälor), hon ska måla, jag frågade om vi skulle köpa färgspruta och ja, det skulle vi tyckte hon.useless skrev:
Inte ofta hon tycker vi behöver nå verktyg..
Redigerat:
Härligt när könsrollerna flyger ut genom fönstret, det är så tråkigt när allt är uppdelat lika.Nancy Alke skrev:
Hoppas verktygen duger
Jag köper hellre verktyg än kläder
Jag har inte så mycket att jämföra med... Men jag har iallafall blåst på två 'strykningar' i snedtaket i gästrummet jag snabbrenoverar. Jag tror att färgen egentligen är lite för tjock, så imorgon ska jag prova att späda den 10% och se hur det blir. Det är en tidigare målad yta, så det blir ingen superfinish hur jag än gör - Syftet är bara att täcka med en jämn kulör.FredrikR skrev:
En sak jag reagerade på är att den blåser mycket luft (även när man inte sprutar färg), så det gäller att man har tejpat fast maskeringen ordentligt.
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 606 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Husägare
· Västerviks kommun
· 448 inlägg
Bra val! Matchande färg med passageraren!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Inte verktygsköp, utan faktiskt ett verktygsarv.
Från en äldre hemmafixare till en yngre. Man får ta vid där han slutade på nåt vis.
Div skiftnycklar och tänger från Bahco.
Div tänger från E.A Berg.
Vinkelhake från Disston. Någon som vet något om Disston? Hittar ingen info om min vinkelhake.
Från en äldre hemmafixare till en yngre. Man får ta vid där han slutade på nåt vis.
Div skiftnycklar och tänger från Bahco.
Div tänger från E.A Berg.
Vinkelhake från Disston. Någon som vet något om Disston? Hittar ingen info om min vinkelhake.
Snart unboxing. Resonerade att jag "behövde" detta innan renoveringen snarare än efter, så det var väl lika bra att handla.
Låg lite annat smått och gott i lådan också. Ser fram emo att använda longlife-påsen till dammsugaren!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Låg lite annat smått och gott i lådan också. Ser fram emo att använda longlife-påsen till dammsugaren!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den där long life-påsen är hutlöst dyr.
Men efter att ha stått och skakat engångspåsarna till förbannelse så föll jag till föga och införskaffade long life-påsen. Nu tar det 10 sek att tömma påsen istället för att stå och skaka en påse i flera minuter och se ut som en fåne, och dessutom behöva häfta ihop påsen så den skulle hålla längre!
Men efter att ha stått och skakat engångspåsarna till förbannelse så föll jag till föga och införskaffade long life-påsen. Nu tar det 10 sek att tömma påsen istället för att stå och skaka en påse i flera minuter och se ut som en fåne, och dessutom behöva häfta ihop påsen så den skulle hålla längre!