Det blev en färgspruta. Inte någon dyr värstingmodell, men enligt reklamen ska den vara bra...

• Bosch färgspruta på träbord mot bakgrund av vägg under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det blev en färgspruta. Inte någon dyr värstingmodell, men enligt reklamen ska den vara bra...
Ser fram emot omdöme, jag vill ha häck, sambon vill ha kvar staketet (vitt, med massa smala spjälor), hon ska måla, jag frågade om vi skulle köpa färgspruta och ja, det skulle vi tyckte hon.

Inte ofta hon tycker vi behöver nå verktyg.. :)

Redigerat:
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Nancy Biäng Nancy Alke skrev:
Jag håller mig fortfarande till billigt krafs eftersom jag behövt skaffa allt på kort tid. Med tanke på att jag är en ensamstående, kontorsarbetande, kvinna på dryga 50 år så har jag nog en imponerande maskinpark :) Dagens nytillskott blev dessa:
Härligt när könsrollerna flyger ut genom fönstret, det är så tråkigt när allt är uppdelat lika.

Hoppas verktygen duger :)

Jag köper hellre verktyg än kläder ;)

• Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ser fram emot omdöme, jag vill ha häck, sambon vill ha kvar staketet (vitt, med massa smala spjälor), hon ska måla, jag frågade om vi skulle köpa färgspruta och ja, det skulle vi tyckte hon.

Inte ofta hon tycker vi behöver nå verktyg.. :)
Jag har inte så mycket att jämföra med... Men jag har iallafall blåst på två 'strykningar' i snedtaket i gästrummet jag snabbrenoverar. Jag tror att färgen egentligen är lite för tjock, så imorgon ska jag prova att späda den 10% och se hur det blir. Det är en tidigare målad yta, så det blir ingen superfinish hur jag än gör - Syftet är bara att täcka med en jämn kulör.
En sak jag reagerade på är att den blåser mycket luft (även när man inte sprutar färg), så det gäller att man har tejpat fast maskeringen ordentligt.

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Härligt när könsrollerna flyger ut genom fönstret, det är så tråkigt när allt är uppdelat lika.

Hoppas verktygen duger :)

Jag köper hellre verktyg än kläder ;)
Kläder, vad är det? ;)

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Nancy Biäng Nancy Alke skrev:
Kläder, vad är det? ;)
L-BOXX

Fräsmodul installerad på ett CMS-bord i en verkstad, träplanka och verktyg synliga.
Skapa konto

Blev en fräsmodul till CMS-bordet, kommer väl till pass nu när det ska tillverkas nya salningar och fönsterbrädor till hela huset.

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Fick bli ytterligare en traktor, denna har dragmöjligheter och relativt bra lastmöjligheter vilket lämpar sig väl inför stundande flytt och renovering.

• Vit kombibil parkerad på en parkeringsplats vid solnedgång, redo för flytt och renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Bra val! Matchande färg med passageraren!:D

richardtenggren
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Bra val! Matchande färg med passageraren!:D
Jo hon verkade nöjd, den andra hunden är dock svart, men han är inte lika smidig för att ta sig fram;) Den matchar även vår vita V60 :)

• Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Inte verktygsköp, utan faktiskt ett verktygsarv.
Från en äldre hemmafixare till en yngre. Man får ta vid där han slutade på nåt vis.
Div skiftnycklar och tänger från Bahco.
Div tänger från E.A Berg.
Vinkelhake från Disston. Någon som vet något om Disston? Hittar ingen info om min vinkelhake.

• Samling av gamla handverktyg, inklusive skiftnycklar, tänger och en vinkelhake, på en vit bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Det är samma Disston som tillverkade sågar. Är för handsågar vad Stanley är för hyvlar.

• Gilla
tullemannen
  • Laddar…
Snart unboxing. Resonerade att jag "behövde" detta innan renoveringen snarare än efter, så det var väl lika bra att handla.
Oöppnad Festool-låda i ett trähantverksrum, redo för unboxing före renovering.
Skapa konto

Låg lite annat smått och gott i lådan också. Ser fram emo att använda longlife-påsen till dammsugaren!
Verktyg och byggmaterial på bord inför renovering, inklusive skruvmejslar, dammsugarpåsar och ficklampa.
Skapa konto

• Gilla
smilingcopycat och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
Den där long life-påsen är hutlöst dyr.

Men efter att ha stått och skakat engångspåsarna till förbannelse så föll jag till föga och införskaffade long life-påsen. Nu tar det 10 sek att tömma påsen istället för att stå och skaka en påse i flera minuter och se ut som en fåne, och dessutom behöva häfta ihop påsen så den skulle hålla längre! :poop:

Jo dyr är den. Men det var också en sjuk skillnad mellan mini och midi: typ 250 spänn!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.