Nu har dom små fått sällskap i samlingen.
Samling av Bosch elverktyg på arbetsbänk, inklusive borrskruvdragare och slagskruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Hade inte tid egentligen, men tog mig ändå till en loppis i närheten. Väldigt nöjd med detta för 150 kr. Tängerna är Knipex, Berg respektive okänt fabrikat. Tigern funkar prima, har redan hjälpt mig att riva ett vedskjul.

Verktyg på bord: två handsågar, tigersåg, Knipex tång och ytterligare två tänger.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ett förpackat bits-kit för trallmontage från Essve på ett träbord, innehållande bitssortiment för terrasskruvar.
Skapa konto

Storshoppade i fredags ;)

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Lite Blocketköp i helgen (tack för tipset Ola).

En bänkslip. Skönt att ha två slipar så man slipper byta skivor mellan diamant och vanlig.

Begagnad bänkslip och utsliten bandsåg inköpta via Blocket, samt en oljekanna syns i bild.
Skapa konto

En (till) bandsåg. Utsliten beläggning men annars fin. Notera den supersöta oljekannan som ingick :love:.

En Startrite 352 bandsåg med utsleten arbetsbeläggning och en oljekanna på arbetsbordet i en verkstad.
Skapa konto

Åsså 10 knektar och lite tving.

Begagnade verktyg på träbänk, inklusive tvingar och tre skruvtvingar med röda handtag.
Skapa konto

• Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
Grattis till köpet, man kan sällan få för mycket av något speciellt inte tvingar och knektar. Jag märkte sist när jag skulle limma ihop en dörrspegel att en knekt är i minsta laget:)

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Jag har den sågen (Startrite 352) också. Rätt strulig att justera bladstyrningen på men den sågar väldigt bra. Startrite finns inte mer men en del reservdelar finns att köpa på http://www.altsawsandspares.co.uk/. Min kunde inte kopplas via jordfelsbrytare när jag köpte den. Anslutningskabeln var tre fas plus PE och kontaktorn använde PE som nolla. Fick byta anslutning till en med nolla i.

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Tack för infon Lennart!
Ska kolla mer ingående till veckan.

Partner 1450 elmotorsåg. Går som en klocka.
Partner 1450 elmotorsåg med skyddsöverdrag som ligger på ett blommigt arbetsbord.
Skapa konto

200 pix tyckte jag det var värt.

• Gilla
Emil_K
  • Laddar…
Jonmo, en sådan har jag liggandes i originalkartong på arvegodshyllan nere i källaren. Som ren kuriosa kan jag berätta att nypriset enligt prislappen var 1190 riksdaler 1996.

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Så har jag från 80-talet, fungerar men glapp i kastskyddet så jag handlade en ny. Satan va den nya lät mot den gamla :( kylfläkt dödade känslan helt med eldrift...

bygga_bo bygga_bo skrev:
Jonmo, en sådan har jag liggandes i originalkartong på arvegodshyllan nere i källaren. Som ren kuriosa kan jag berätta att nypriset enligt prislappen var 1190 riksdaler 1996.
Haha, kul! Till saken hör också att det förhoppningsvis kommer en trädfällare på onsdag, så det var mest för att kunna hjälpa till för med kvistning och lättare stubbning som den inhandlades. Efter det kommer den nog mest jobba med riktigt små träd i trädgården. Min lättare provkörning ger vid handen att det borde funka, även om det inte var lika mycket kap som en Sawzall för 100 spänn.

• Gilla
bygga_bo
  • Laddar…
Jonmo, sågen som ligger i min källare har använts på ungefär samma sätt. Mina föräldrar tog hjälp av en bonde för att fälla några rejäla björkar på sommarstället. Bonden tog stammarna med sig och pappa använde Partnern för att ta hand om resten samt att fälla lite mindre träd på egen hand. Min pappa brukade bli hyfsat irriterad på grejor som inte funkade, men jag kan inte minnas att han jämrade sig över denna. Med en välfilad kedja tror jag att den kommer att räcka för uppgifterna på onsdag.

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
En sågbänk Bosch GTA 3800 för 1754.50:- på Bauhaus, efter prisgaranti mot Swedol som säljer den för 1993.75:- (y)

Jag har idag köpt en spikpistol, en bra slangvinda med 30m slang som är roterar 360 grader. Insåg att min kompressor inte riktigt höll måttet(gick men inte perfekt) en toolman som jag köpte för 7-8 år sen för 700kr. ;) Hittade en kompressor med maxtryck 10 bar och med 50 liters tank på fultema! :)

• Nytt köpt verktyg, en röd spikpistol, ovanpå kartonger med tillbehör, placerade på vit träyta i solljus.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.