Ett tips är att inte göra en prototyp som blir användbar men att glömma skruven som gör den hållbar nog för längre användning. Iofs kul att slipa stämjärn men ett skadat hörn på ett helt nytt är onödigt.

nanowire nanowire skrev:
Klart jag kan hjälpa dig; du behöver två hyvlar till (då har du även lite marginal för expansion).
Fler hyvlar tackar jag ju inte nej till men min fru muttrar om att 48st borde räcka..

• Gilla
  • Haha
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Fler hyvlar tackar jag ju inte nej till men min fru muttrar om att 48st borde räcka
Vissa har helt klart inget sinne för rimliga proportioner. 😱 Vem jag syftar på är upp till läsaren att klura ut. 😂

• Gilla
  • Haha
PsychoCheF och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vissa har helt klart inget sinne för rimliga proportioner. 😱 Vem jag syftar på är upp till läsaren att klura ut. 😂
Syftar på @nanowire tänker jag, är ju han som tycker jag behöver fler hyvlar :s Klart en dedikerad stöthyvel borde man ju ha..

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Syftar på @nanowire tänker jag, är ju han som tycker jag behöver fler hyvlar :s Klart en dedikerad stöthyvel borde man ju ha..
Inte nödvändigt med hyvlar, du kan säkert förvara knivarna på en rejäl cnc istället, nog mest din fantasi som sätter gränsen. En cnc kan nog monteras i taket vilket öppnar för nya möjligheter utrymmesmässigt. Lite svårt att förvara knivar på den då dock.

nanowire nanowire skrev:
Inte nödvändigt med hyvlar, du kan säkert förvara knivarna på en rejäl cnc istället, nog mest din fantasi som sätter gränsen. En cnc kan nog monteras i taket vilket öppnar för nya möjligheter utrymmesmässigt. Lite svårt att förvara knivar på den då dock.
Cnc med sånt där sugfäste?

S
Cnc med sånt där sugfäste?
Magnet.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Var på loppis idag.
20 kr
20260606_135509.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/Jocce

• Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
S
Åh! En sån där man gör märken med i arbetsstycket. 😉

• Gilla
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Var på loppis idag.
20 kr
[bild]

/Jocce
Har för mig att de har ett speciellt fäste för ”bitsen” så det kan vara svårt att använda den om du inte fick med när du köpte den?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
U
Farfar hade en kollega som rågade lösa ut transportsäkringen så den sköt rakt in i ögat…
Jag fick aldrig leka med den som liten efter det :)

L Lovan83 skrev:
Har för mig att de har ett speciellt fäste för ”bitsen” så det kan vara svårt att använda den om du inte fick med när du köpte den?
Har jag inte ens tänkt på. Hade väl mest tänkt hänga den bredvid skruvdragaren, men ska kolla bitsfästet!

/Jocce

L Lovan83 skrev:
Är det de som smalnar av?

Z z_bumbi skrev:
Är det de som smalnar av?
Ja, fyrkant. Har sett att något av handverktygsföretagen sålde en vanlig hexbitshållare med sådan ände, minns inte vilken tyvärr.

Är det inte denna typ av "bits"?

Screenshot_2026-06-08-21-58-52-531.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.