3 958 571 läst ·
18 682 svar
3959k läst
18,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Har en Saxtonklinga på bordssågen nu som jag beställde för att testa efter alla lovord. Tyvärr ger den ett synnerligen dåligt snitt med fula urslag. Då ingen fintandad klinga utan universal, men jag hade förväntat mig avsevärt mer.mexitegel skrev:
Så återkoppla gärna vad du tyckte.
Provade igår för första och sista gången att handborra med samma(?) maskin i lite betonghålsten, och trots att jag "smyger" och borrar lite fint så kastar det rejält när det väl hugger. Vågar knappt tänka på hur man mycket väl skulle kunna möblera om i både axlar, handleder och käke om det skulle hugga när man står och kör för full sula och tänker på annat. 😬😰🚑Jarlingar skrev:
Att saluföra denna som "handhållen" upp till Ø160/180mm känns väl magstarkt, givet den obefintliga säkerheten. Till ren siporex, kanske.
Med stativ däremot funkar den riktigt fint, och slirkopplingen funkar när kronan kilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 258 inlägg
Byströms slyuppdragare. Runt 110 hög och kan belastas med 50 kg, så det blir sly upp till 3 cm ungefär. Perfekt att få upp allt med rötterna. Grövre sly får man ha en stubbrytare till.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Perfekt upplagt för nya projektFrustrator skrev:
https://www.instagram.com/reel/DZLQ-hhuMHi/?igsh=MXF1anN4MmpnZ2N6bQ==
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 333 inlägg
Perfekt tips!nanowire skrev:
Kan du hjälpa mig räkna lite på måtten?
Förutom de jag ska skafta har jag de här också..
Logga in
Skapa konto
Så i runda slängar ~20 skedknivar. Och en drös raka men de fick inte plats på hyveln..
Redigerat:
Klart jag kan hjälpa dig; du behöver två hyvlar till (då har du även lite marginal för expansion).Frustrator skrev: