G Gulketchup skrev:
Vilka batterier har du till klipparen? Förutom allehanda användning och funktion får du gärna rapportera drifttid/area som du får utt på en laddning.
Jag har dubbla 5.5Ah ProCore som jag köpte med kap o ger sågen (18v-305 GDC). Sedan är tanken att ansöka om Prodeals. Har även massor av 4 Ah batterier. Får hoppas det räcker så jag slipper köpa större batterier.
Blir nog inte av idag men ska klippa i helgen så kan skriva då.

• Gilla
  • Älska
Gulketchup och 1 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Glöm inte att ansöka om ProDeals! Du borde vara kvalificerad för kategori C (översta nivån).
Jorå jag har stenkoll!! Det var anledningen till att jag köpte den klipparen.

Någon som vet om man får använda samma kvitto till flera pro deals?
Har gräsklipparen som i sig räcker till högsta nivån men sånhar jag även köpt häcksaxen som borde också kunna få någon bonus. Hade såklart kunnat köpa på separata kvitton men orka.

Q
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Å andra sidan skulle det kunna bli så att om inte den där uppköparen kom och köpte det för att sälja vidare är risken stor att det hamnat på tippen!
Skulle inte försäljningen gått bättre med 1/10 av priset? 🤔

Q Qjanto skrev:
Skulle inte försäljningen gått snabbare med 1/10 av priset? 🤔
Den här uppköparen var iallafall inte av det våldsamma slaget, ifjol var jag på en loppis där en uppköpare av verktyg krävde att få gå igenom kartongerna och köpa det han ville ha innan jag fick handla, brydde mig såklart inte och det hotades friskt från hans sida och höll på att sluta med handgripligheter. Fick en hel del hot om "bruschor" och hans släkt skulle komma efter mig.🤡

pjgb pjgb skrev:
Det var ett riktigt fynd! Bara brännaren är väl en bit över 500 kr (sist jag köpte en iaf).
Vad är ett Trangia med spritbrännare värd? Vill minnas att det ligger minst två i någon "ska titta senare"-låda i sommarstugan.

SamiHus SamiHus skrev:
Jorå jag har stenkoll!! Det var anledningen till att jag köpte den klipparen.

Någon som vet om man får använda samma kvitto till flera pro deals?
Har gräsklipparen som i sig räcker till högsta nivån men sånhar jag även köpt häcksaxen som borde också kunna få någon bonus. Hade såklart kunnat köpa på separata kvitton men orka.
Ja, det går bra. Så här skriver de på kampanjsidan:

"Kan jag utnyttja erbjudandet flera gånger med samma faktura?
Om produkterna på en och samma faktura överskrider ett deltagande kan du ladda upp samma faktura för ytterligare anspråk, såvida alla andra kampanjkriterier uppfylls och du inte överskrider gränserna för deltagande som beskrivs ovan. Notera dock att varje individuell produkt på fakturan endast kan användas för ett deltagande."

Löjligt man kan köpa ett 63x350 mm kärnborr för 297 kr. Det är ungefär slitagekostnaden på ett hyrborr ex moms. Bra reviews, så lär hålla för de tre hålen jag behöver ta upp.

20260529_132803.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Vad är ett Trangia med spritbrännare värd? Vill minnas att det ligger minst två i någon "ska titta senare"-låda i sommarstugan.
Beror på vilken storlek, skick och vilken sorts beläggning du har i kokkärlen. Men typ 300-500kr. Ibland går de tom för 700kr beg på tradera..

• Gilla
ZipLock
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Beror på vilken storlek, skick och vilken sorts beläggning du har i kokkärlen. Men typ 300-500kr. Ibland går de tom för 700kr beg på tradera..
På loppis dyker de fortfarande upp till rimliga priser ofta under hundralappen, köpte själv ett nytt Optimus i kartong för 70:- och ett bättre begagnat spritkök med teflonbeläggning i gott skick för femtio kronor fast det var för några år sedan så det kan väl ökat något sedan dess.

B Bitterhetsakademin skrev:
På loppis dyker de fortfarande upp till rimliga priser ofta under hundralappen, köpte själv ett nytt Optimus i kartong för 70:- och ett bättre begagnat spritkök med teflonbeläggning i gott skick för femtio kronor fast det var för några år sedan så det kan väl ökat något sedan dess.
Jo, tänkte mest att Zip var intresserad av vad försäljningsvärdet kunde landa på. Inte vad vi fyndar våra för ;)

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Löjligt man kan köpa ett 63x350 mm kärnborr för 297 kr. Det är ungefär slitagekostnaden på ett hyrborr ex moms. Bra reviews, så lär hålla för de tre hålen jag behöver ta upp.
Visst är det! Jag har kört "kinakärnborr" för husbehov i nästan 20 år, de är otroligt prisvärda. Det får jag nog också säga att min Holzer kinakärnborrmaskin också varit, senast igår ett 110 mm hål i tegel.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
phl phl skrev:
Visst är det! Jag har kört "kinakärnborr" för husbehov i nästan 20 år, de är otroligt prisvärda. Det får jag nog också säga att min Holzer kinakärnborrmaskin också varit, senast igår ett 110 mm hål i tegel.
Nice! Jag beställde Vevors lilla maskin häromdagen, 1158 kr 🤷‍♂️. Ska köpa ett 120 mm borr till WC-avlopp också. Och en 26:a till PEXen, tycker vanliga hammarborr i den storleken slår i sönder lite väl mycket av betongen vid genombrott.

Alltgår Alltgår skrev:

[bild]
Betalade dryga 400 kr plus moms häromveckan för minimislitage på en 82mm 😳

• Wow
Alltgår
  • Laddar…
Ja, jag ringde runt lite och priserna låg där.

Som gammal håltagare blir man ju sugen å pröva lite kinesium..
Har ju lite maskiner kvar 🙂

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.