Det var ett riktigt fynd! Bara brännaren är väl en bit över 500 kr (sist jag köpte en iaf).

Frustrator Frustrator skrev:
Köpte ett Trangia för 69:- på loppis.
Trodde det skulle vara en vanlig spritbrännare i men glatt överraskad när jag såg en gasolbrännare istället :)[bild]
Det var ett bra köp men kolla gummipackningen mot gastuben, den har ofta sprickor och behöver bytas. Beror iofs på hur gammalt det är och hur det förvarats.

B Bitterhetsakademin skrev:
Det var ett bra köp men kolla gummipackningen mot gastuben, den har ofta sprickor och behöver bytas. Beror iofs på hur gammalt det är och hur det förvarats.
Den såg rätt schleten ut så ska se över den ordentligt. Man vill inte upptäcka att den läcker när man är i Abisko:)

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Bra pris för trangian även utan gasolbrännaren. 100 kr var det vanliga när jag letade för 10-15 år sedan och då var stekpannan alltid slut.

Ja, alltså det där är väl det 4e trangiat som inköptes. Barnen har varsitt när de drar iväg med scouterna på hajk, och jag ville ha ett eget :)

• Gilla
jackt och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
B Bitterhetsakademin skrev:
Såvitt jag förstår var det saker från ett dödsbo som skulle bort snabbast möjligt.
"My greatest fear is that when i die, my wife will sell my tools for what I told her I paid for them"

Känns ibland lite smutsigt när man lyckats hamna på "rätt" sida av något sånt här men samtidigt så känns det bättre än att det hamnar i händerna på någon som bara är ute efter att sälja vidare med vinst.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Rickard. Rickard. skrev:
"My greatest fear is that when i die, my wife will sell my tools for what I told her I paid for them"

Känns ibland lite smutsigt när man lyckats hamna på "rätt" sida av något sånt här men samtidigt så känns det bättre än att det hamnar i händerna på någon som bara är ute efter att sälja vidare med vinst.
Å andra sidan skulle det kunna bli så att om inte den där uppköparen kom och köpte det för att sälja vidare är risken stor att det hamnat på tippen!

• Gilla
GEGS
  • Laddar…
Piggat upp mig med en till dammsugare 😄

IMG_6819.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
breakman och 7 till
  • Laddar…
Kramla
nanowire nanowire skrev:
Piggat upp mig med en till dammsugare 😄

[bild]
Riktigt bra maskin, har en sedan några år i garaget och den är suverän👌🏻
Loppis fynd eller blocket!?

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Kramla Kramla skrev:
Riktigt bra maskin, har en sedan några år i garaget och den är suverän👌🏻
Loppis fynd eller blocket!?
Riktigt bra! Detta är min fjärde DC. Problemet är att de alltid är ett fynd 😅

• Älska
  • Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
Råkade av bara farten köpa en Metabo KS 216 M. Det var inte tanken. Får se om den går att ha till något.

Försöker renovera min gamla GCM 8S istället då. Suck.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Min Makita gräsklippare gick sönder förra året så fick bli en ny.
Blev den nya Bosch GRA 18v2-46SP , ska testköra den idag tänkte jag.
Fick även med mig nya varianten häcksax GHE 18V-60 II. Den provade jag igår, tyckte den klippte väldigt bra. Var lite tveksam till handtaget då knappen man måste hålla in tillsammans med startknappen, knappen går runt hels handtaget. Så det går knappt att hålla i den utan att trycka ner den och då är det inte mycket av en säkerhetsfunktion. Har dock aldrig använt häcksax tidigare så ta min åsikt med en nypa salt. Men jag gillar den, bra drag.

• Gilla
Ossian K Olsson och 2 till
  • Laddar…
G
SamiHus SamiHus skrev:
Fick även med mig nya varianten häcksax GHE 18V-60 II. Den provade jag igår, tyckte den klippte väldigt bra. Var lite tveksam till handtaget då knappen man måste hålla in tillsammans med startknappen, knappen går runt hels handtaget. Så det går knappt att hålla i den utan att trycka ner den och då är det inte mycket av en säkerhetsfunktion. Har dock aldrig använt häcksax tidigare så ta min åsikt med en nypa salt. Men jag gillar den, bra drag.
Vilka batterier har du till klipparen? Förutom allehanda användning och funktion får du gärna rapportera drifttid/area som du får utt på en laddning.

Dewalt DCG406 vinkelslip fick ersätta vinkelslipen från Panasonic där kolhållaren bränt ihop totalt.

• PXL_20260529_142757417.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Glöm inte att ansöka om ProDeals! Du borde vara kvalificerad för kategori C (översta nivån).

• Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.