Utförsäljning på Jula. 299 tyckte jag var rimligt för 3/4" krafthyls-sats med väska.
26-38mm.

/Höghus

20260523_140825.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Qjanto och 4 till
  • Laddar…
Loppis igår, diverse bra-ha. 150 kr. Jag samlar mindre moraknivar för att använda som grillbestick när jag har en full uppsättning. Den lilla yxan är typ under 25 cm, perfekt späntyxa att ha bredvid kaminen. Sekatören renoverar jag på 20 min och säljer för 200 till någon granntant.
20260523_125303.jpg
Skapa konto

• Gilla
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Loppis igår, diverse bra-ha. 150 kr. Jag samlar mindre moraknivar för att använda som grillbestick när jag har en full uppsättning. Den lilla yxan är typ under 25 cm, perfekt späntyxa att ha bredvid kaminen. Sekatören renoverar jag på 20 min och säljer för 200 till någon granntant.
[bild]
Vilken bra timing. Jag behöver en sån där snurrpryl som är i mitten nere i bilden, men jag är för trög för att googla fram den. Har du (eller någon annan klok människa här) ett mer sökbart namn än snurrpryl?

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Vilken bra timing. Jag behöver en sån där snurrpryl som är i mitten nere i bilden, men jag är för trög för att googla fram den. Har du (eller någon annan klok människa här) ett mer sökbart namn än snurrpryl?
"lazy susan"
[Från chrome i telefonen] Långtryck på bilden -> Google Bildsökning. Vips har du svaret!

• Screenshot_2026-05-24-12-07-18-520-edit_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Då fick jag lära mig två nya saker i dag. Tackar!

• Gilla
WalleW
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Då fick jag lära mig två nya saker i dag. Tackar!

• IMG_0747.png
    Skapa konto
  • IMG_0746.png
    Skapa konto
  • Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Två mikrometrar och ett skjutmått, allt i gott skick eller till och med oanvända. Därtill ett halvt kilo tenn/silverlod. Hundralappen för allt är ett bra köp.

• IMG_20260524_124612_MFNR~2.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Dilato och 19 till
  • Laddar…
Nog för att jag har det mesta tidigare men när jag såg att priset för hela kartongen var åttio kronor var det svårt att låta bli att köpa.

• IMG_20260524_132625_MFNR~3.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Dilato och 14 till
  • Laddar…
K
B Bitterhetsakademin skrev:
Nog för att jag har det mesta tidigare men när jag såg att priset för hela kartongen var åttio kronor var det svårt att låta bli att köpa.
Bara Anza penseln kostar väl 80+ i butik…

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Svängplatta!? Översatt från ”turntable” då? 😂

B Bitterhetsakademin skrev:
Två mikrometrar och ett skjutmått, allt i gott skick eller till och med oanvända. Därtill ett halvt kilo tenn/silverlod. Hundralappen för allt är ett bra köp.
Herregud, vilket bra köp!

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Q
W WorldJ skrev:
Herregud, vilket bra köp!
Det var ett spontant köp.Han som sålde till Bitterhetsakademin kom springande och anfådd och fortsatte springa efteråt 😉

• Gilla
  • Haha
WorldJ och 2 till
  • Laddar…
Q Qjanto skrev:
Det var ett spontant köp.Han som sålde till Bitterhetsakademin kom springande och anfådd och fortsatte springa efteråt 😉
Ja en 0-25 å en 25-50 för den pengen är gott 🙂

Q Qjanto skrev:
Såvitt jag förstår var det saker från ett dödsbo som skulle bort snabbast möjligt. Köpte en del och minuterna senare kom en uppköpare och köpte resten. En timme senare låg det på hans bord till försäljning nu med en nolla till på prislapparna.
Förmodligen slutar många av våra hopsamlade verktyg i en fyndlåda på loppis någon gång i framtiden.😥

• Ledsen
nanowire
  • Laddar…
Köpte ett Trangia för 69:- på loppis.
Trodde det skulle vara en vanlig spritbrännare i men glatt överraskad när jag såg en gasolbrännare istället :) IMG20260527165627.jpg
Skapa konto

• Gilla
jackt och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.