3 944 955 läst ·
18 618 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Jag köpte den för att den fått så fina omdömen runt om på forum och så. Plockade isär den först och kollade alla delar, mätte upp de viktigaste delarna. Helt ok! Den väger 120 kg och är riktigt sjysst byggd. Oscilleringsfunktionen var jag lite orolig för. Att det skulle vara kinarappel, men det känns riktigt stabilt. Kan återkomma med en recension efter jag kört den ett tag. Priset blev 11.500 och då var frakten 1300.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Den japansågen är fantastisk, jag har en identisk sen typ 20 år. Den gillar dock inte spik, träffar man en så får man köpa nytt blad. - Jag har bla använt den för att såga ur hyllplan ur ett platsbyggt kökskåp, där fanns det dolda spikar.Chrissofsweden skrev:
Garagebyggare
· Västmanland
· 124 inlägg
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Om du tycker den japansågen är bra kommer du tycka en japansåg med rygg vara superdupersuveränöverlägsen
Har en liknande den på bilden och den används bara i nödfall = där en japansåg med rygg inte kommer åt.
Har en liknande den på bilden och den används bara i nödfall = där en japansåg med rygg inte kommer åt.
Claes olssons är bra, har några andra också och den står sig bra mot dom. http://m.clasohlson.com/se/Urtagssåg-Gyokucho-Razorsaw/30-7169
Bor du nära en slöjddetaljerbutik har de ganska bra utbud där man kan klämma och känna.
Bor du nära en slöjddetaljerbutik har de ganska bra utbud där man kan klämma och känna.





