Jag läser ju många trådar där det är funderingar om remsor vid spackling... Jag själv har alltid kört pappersremsa vått-i-vått i den fasade kanterna på gipsskivorna och sen självhäftande glasfiberremsa på skivornas kortsidor eller skarvar som saknar fasning...

I söndags stod jag inför dilemmat att glasfiberremsan var slut och vävklistret jag använt någongång för att limma pappersremsa hade klumpat sig... Jag hade dock en burk med våtrumsgrund och pappersremsa...

Jag limmade helt enkelt upp pappersremsan i våtrumsgrund och målade även över remsan med lite mer våtrumsgrund.
Den sitter som berget efter att det torkat och är t.o.m. lägre än det brukar vara med vävlimmet (som är rätt tjockt).
Jag har spacklat och målat nu och den sitter fortfarande kvar och finns inte en enda indikation på släpp...

Tänkte bara tipsa om det eftersom jag tror det kommer att bli min framtida metod, både i fasad och icke fasad skarv! :)

S
beroende på vilket märke du använder så kan man använda våtrumsgrund som vävlim.
"Materialåtgången beror på om behandlingen är limning av väv eller grundning av väv".

Den våtrumsgrund jag har är lämplig för upplimning av väv (är inte all våtrumsgrund det?)... Min tanke med tipset var mest att våtrumsgrunden ju är rätt tunn så det blir en "låg" bula när man limmar remsan...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.