Eller så köper man en billigare vp varför lägga närmare 100000 kr när man tex får en F1226 12 kw för 60000 kr sen kan man säkert köpa till extra försäkring om man vill tror det är upp till 14 år nu men när jag köpte min vp var det upp till 10 år för 3000 kr. Byta värme system till nått annat är dumt när man redan har borran klar och vatten buret system finns det inget som slår bergvärme i dag.

• Gilla
Edgarsven
  • Laddar…
Jag hade repat nuvarande, men det är ju också för att jag jobbar med kyla, men i vilket fall, går modulen att byta för sig 30 tusen, så gör det

• Gilla
Edgarsven
  • Laddar…
Jag fick en offert på byte av värmepump. 74.300kr efter rotavdrag. 83.000kr utan avdrag. En IVT HE 9E med installation och allt.

J Joakimm skrev:
Jag fick en offert på byte av värmepump. 74.300kr efter rotavdrag. 83.000kr utan avdrag. En IVT HE 9E med installation och allt.
Det verkar vara samma storlek på värmepump som du har tidigare men du nämnde att ni bygger ut, se till nu att en ny pump är dimensionerad för att klara av hela huset framöver.

Det viktigaste vid köp av ny BVP är att man har möjligheten till att få bra och långa garantier. Detta gäller för värmepumpar, som för tvättmaskiner och kylskåp egentligen.

Normalt är det försäkring som man betalar extra för som räcker länge på värmepumpar dock har ivt 10 år på kompressorn och 6 år på resten om jag inte minns fel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.