Hej,
Jag har ett kylskåp från cylinda där en skiftnyckel lyser och det larmar och koden Sr visas. Jag har tystat larmet och efter ett tag har symbolen försvunnit. Det verkar komma och gå och har gjort så under ett års tid men nu är det tätare mellan larmen. Jag har googlat och hittat att det beror på ett internt fel. Har nån varit med om det och vet var jag kan börja felsöka?

P
troligen sensorfel, men kan även vara kretskortet
vad är det för modell

Jag lyckades inte hitta typskylten trots att jag rev ut allt som fanns där inne. Drog ut skåpet fr väggen och tittade på baksidan men icke. Ska kolla igen för den måste ju finnas där.

P
Inne i skåpet på vänster sida troligen bakom en grönsakslåda

Nu vet jag inte om det är fortfarande aktiv, men jag had ett likadant problem. Min Cylinda K 4185 kyl har börjat piper för några månader sedan (och visade felkoden SR) - jag kan tystna larmet genom att trycka på knappen, men SR återstår. Jag tar gärna en bild av kretskortet, men var finns det?

Tack för hjälpen,
Kermit

Har för mig att ”hon” tog in en reparatör, ”hon” har flyttat från det boendet.

P
internt fel
oftast avfrostningsvärmaren

jaha, kan jag själv fixa det? hade förhoppningen att det bara var någon kondensator som måste bytas... Tacksam för hjälp.

P
Mät det först
Att byta detta är nog nått av det värsta man kan göra

Tack för det - vad ska jag mäter nu? Och hur då? Menar du avfrostningsvärmaren?

P
japp mät värmaren
det går att göra från kretskortet som är det enklaste men jag kan inte tala om vilka sladdar det är för kopplingschemat för dessa skåp är undermåliga
men för att mäta på elementet direkt måste allt ut ur skåpet och röret på baksidan rätas ut
sen får man ta ner modulen och bak till uppe till vänster finns elkopplingen under en massa varv av eltejp och klegg
i kontaktstycket kan man då kolla om det är avbrott i element eller termosäkring

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.