11 743 läst ·
47 svar
12k läst
47 svar
CTS-HES-3106 Switch login
Vissa får de färdigkonfigurerade av CTS, Hexatronic mfl vid leverans. Andra installerar dem på plats hos sig innan de installeras ute hos kunder. Sedan finns det precis som du nämner att den automatiskt hämtar konfigurationen och skriver över befintligt varje gång den förnyar lease. Det viktiga är att veta att alla inte kör på samma sätt. Vissa har ju även väldigt lång lease på sina enheter för att minska snack i nätet. Därför kan de ta lång tid innan den får tillbaka sin konf i detta fall.A A-Man_08 skrev:
Ny config vid varje ny lease?Kosyer skrev:
Vissa får de färdigkonfigurerade av CTS, Hexatronic mfl vid leverans. Andra installerar dem på plats hos sig innan de installeras ute hos kunder. Sedan finns det precis som du nämner att den automatiskt hämtar konfigurationen och skriver över befintligt varje gång den förnyar lease. Det viktiga är att veta att alla inte kör på samma sätt. Vissa har ju även väldigt lång lease på sina enheter för att minska snack i nätet. Därför kan de ta lång tid innan den får tillbaka sin konf i detta fall.
Jag får höra med dem som levererar internetaccessen till mig om denna switch. Om de kan konfigurera om den hos sig eller om de kan göra det via macaddressen osv. Eller via mitt kundnummer.
Inte för att jag behöver IP-TV då jag endast kollar via Telenor Stream mycket sällan istället.
Men anledningen till att jag skaffade det återigen var för att SVT skickar ut Dolby Digital på vissa serier, filmer och program. Även TV4.
Inte för att jag behöver IP-TV då jag endast kollar via Telenor Stream mycket sällan istället.
Men anledningen till att jag skaffade det återigen var för att SVT skickar ut Dolby Digital på vissa serier, filmer och program. Även TV4.
Har du med wanet inkopplat, hållit in resetknappen tills allting lyser upp?O Orfeous skrev:Jag får höra med dem som levererar internetaccessen till mig om denna switch. Om de kan konfigurera om den hos sig eller om de kan göra det via macaddressen osv. Eller via mitt kundnummer.
Inte för att jag behöver IP-TV då jag endast kollar via Telenor Stream mycket sällan istället.
Men anledningen till att jag skaffade det återigen var för att SVT skickar ut Dolby Digital på vissa serier, filmer och program. Även TV4.
Switchen är nu omladdad. Var tvungen att ringa till support och felanmäla så att de kunde ladda om den.
Men de har ingen info om varken vlan eller annan konfigurering. Har frågat alla parter. Både sen switchen äger som äger nätet samt internetleverantören och IPTV leverantören. Alla olika kockar
Förr kunde man chatta med alla nu kan man endast ringa.
Det verkar som att man endast kan reseta, ändra till port mirroring sen spara det tills ny konfig laddas om av leverantör. Då kan man sen logga in och hämta konfig och firmware via tftp.
Nackdelen med att ha en sånhär switch är att man blir begränsad till endast 1gbit. Låt säga att leverantören börjar att stödja högre. Då går ju inte det. Så får man skippa iptvboxen o köra stream istället med sämre ljud från leverantören.
Men de har ingen info om varken vlan eller annan konfigurering. Har frågat alla parter. Både sen switchen äger som äger nätet samt internetleverantören och IPTV leverantören. Alla olika kockar
Förr kunde man chatta med alla nu kan man endast ringa.
Det verkar som att man endast kan reseta, ändra till port mirroring sen spara det tills ny konfig laddas om av leverantör. Då kan man sen logga in och hämta konfig och firmware via tftp.
Nackdelen med att ha en sånhär switch är att man blir begränsad till endast 1gbit. Låt säga att leverantören börjar att stödja högre. Då går ju inte det. Så får man skippa iptvboxen o köra stream istället med sämre ljud från leverantören.
Men om leverantören stödjer högre så kanske du får en enhet anpassad för tjänsten.O Orfeous skrev:Switchen är nu omladdad. Var tvungen att ringa till support och felanmäla så att de kunde ladda om den.
Men de har ingen info om varken vlan eller annan konfigurering. Har frågat alla parter. Både sen switchen äger som äger nätet samt internetleverantören och IPTV leverantören. Alla olika kockar
Förr kunde man chatta med alla nu kan man endast ringa.
Det verkar som att man endast kan reseta, ändra till port mirroring sen spara det tills ny konfig laddas om av leverantör. Då kan man sen logga in och hämta konfig och firmware via tftp.
Nackdelen med att ha en sånhär switch är att man blir begränsad till endast 1gbit. Låt säga att leverantören börjar att stödja högre. Då går ju inte det. Så får man skippa iptvboxen o köra stream istället med sämre ljud från leverantören.
Som bahnhof , dom levererar en 10gbs router.
Det är nog bara ta det som de kommer.
Redigerat: