11 743 läst ·
47 svar
12k läst
47 svar
CTS-HES-3106 Switch login
Jag kopplade som leverantören sa.O Orfeous skrev:Inte testat att nollställa.
Men då försvinner väl all konfigurering? Vitsen är väl att switchen ska vara konfigurerad så att IPTV fungerar osv. Det gör ju inte det utan att ha den inkopplad mellan vägguttag och router.
Jag var nyfiken på vilka inställningar som var satta. Så att jag kan skippa den och konfigurera upp vlan och annat på min router för att få det att fungera.
Hur hade du kopplat allting? Det var lite otydligt i dina inlägg.
Nollställde gjorde jag när vi bytte leverantör och ville använda den till annat.
Umeå Energi UmeNet levererar access, Bahnhof bredbandsleverantör och Telenor levererar IPTV/FiberTV.A A-Man_08 skrev:
Hade Telenor innan sen 20år tillbaka där kunde jag koppla TVbox direkt in i deras router som man fick låna medans man var kund. Men eftersom att vårt område bytte helt så blev det såhär. Valfrihet.. Men mekkigt kan jag tycka.
Använder min egen router nu.
Hoppas du förstår hur jag menar.
Ta reda på vlanen så kan du configurera dem på dina lanportar.O Orfeous skrev:Umeå Energi UmeNet levererar access, Bahnhof bredbandsleverantör och Telenor levererar IPTV/FiberTV.
Hade Telenor innan sen 20år tillbaka där kunde jag koppla TVbox direkt in i deras router som man fick låna medans man var kund. Men eftersom att vårt område bytte helt så blev det såhär. Valfrihet.. Men mekkigt kan jag tycka.
Använder min egen router nu.
Hoppas du förstår hur jag menar.
Idag har jag ownit då är det bara koppla in tv boxen på deras router, mycket smidigare.
Jo, precis det är det jag försöker göra. Men behöver komma åt switchen där. Så antar att jag får resetta och komma åt dem då?A A-Man_08 skrev:
Jag har försökt att sniffa mig fram. Har hittat VLAN ID 368 eller vad det stod.
Om du hittar dem på nätet så får du gärna säga till.A A-Man_08 skrev:
Jag har testat att resetta. Testat att koppla med endast en kabel mellan min laptop och en och en av portarna på switchen. Ställt ipnummer på laptopen till 192.168.0.34 och både försökt pingat 192.168.0.1. Testat .1 subnätet också utan några goda resultat.
Detta i förutsättning att default ip är .1 på slutet i ipt. Såg i din bild att du hade .69
Jag har också sett att man kan nollställa allt och man kan nollställa allt förutom nätverksinställningarna på switchen. När man läser manualen för just den stora nätverksmanualen för switchen.
Jag håller med, mycket smidigare när man använder den lånade routern. Bara att koppla in IPTV direkt i den.
Jag minns att så var det inte från början då jag hade Telenor. Då var jag tvungen att brygga en specifik port mot WAN med deras egen router.
Några år senare så försvann det kravet och man kunde koppla in sig på vilken port som helst och utan bryggning.
Switchen för att se conf kommer du inte komma in i utan deras lösenord.O Orfeous skrev:
Var switchen ansluten till wan när du gjorde reset?
Nu kom jag in i webbgränsnittet.A A-Man_08 skrev:
Höll in reset i typ 20sek. Kanske hade det inte bitit innan. Jag höll kanske in för kort tid.
Kopplat in på WAN/TP5 till min router som tilldelat den adress.
Synd att jag inte kan komma åt att se deras konfigurering. Det var ju det som var hela vitsen.
Det verkar som om konfigurationen på den där switchen är helt borta nu. Verkar inte komma tillbaka. Jag har testat allt.
Tvboxen får nu mitt externa ipnummer ser det ut som. Istället för 10.x.x.x adressen som den brukar få.
Tvboxen får nu mitt externa ipnummer ser det ut som. Istället för 10.x.x.x adressen som den brukar få.