Hepp, har en CTC total från 1986 i mitt hus. Den gick på Olja förut men bestämde att koppla ur det och gå på el istället. Så fort jag satte på elen gick propparna. Fick ta dit en kille som fixade detta och det visade sig vara att 2,5 kw el kassetten var trasig så han kopplade ur den , och den går på 4,5 kw kassetten direkt istället.
nu min fråga, drar denna pannan mer el nu för att 2,5 kw kassetten inte fungerar? rimligtvis borde den värma upp vattnet snabbare på 4,5 kw eller? bör jag laga denna så den har en fungerande 2,5 kw kassett? och någon som har en ungefärligt pris på en sådan operation?
mvh
Dave