13 075 läst ·
17 svar
13k läst
17 svar
CTC Matic problem i Total Panna.
Vad jag förstått av er alla som skrivit så är det alltså en eller två gas kolvar som värms upp med hjälp av el för att dra runt shunten.
Går kolv förflyttningen fort ? eller måste man vänta en stund för att se om det händer något?
/Johan
Går kolv förflyttningen fort ? eller måste man vänta en stund för att se om det händer något?
/Johan
Det är rätt, bortsett från att kolven trycker in spindeln på shunten, den vrider inte runt den. Det finns två sorters shuntventiler, de som bara ska tryckas in (vanligare förr) och de som vrids runt (vanligare nu).
Detta tar en evinnerlig tid, känns det som, om du står och tittar på den. Jag har en Landis & Gyr 2-punktsstyrning liggande, som också är avsedd för en sådan här typ av shunt. Den har en tidskonstant på 8 minuter, enligt databladet, så det ger dig en uppfattning om vilka tider det handlar om, för att man ska se något hända.
Detta tar en evinnerlig tid, känns det som, om du står och tittar på den. Jag har en Landis & Gyr 2-punktsstyrning liggande, som också är avsedd för en sådan här typ av shunt. Den har en tidskonstant på 8 minuter, enligt databladet, så det ger dig en uppfattning om vilka tider det handlar om, för att man ska se något hända.
Det var reläet som jag nämt innan och att shunten hade hängt sej.
Sen skrev ju någon att man skulle ha tålamod oxå.....
Efter en oändlig tid.. (6 minuter) så började fram tempen att stiga!!
Så nu fungerar det bara bra!
Jag tacka och bugar för all hjälp!!
/Johan
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden