Hej
En polare till mig har problem med sin panna, han får ingen värme ut på elementen men golvvärmen fungerar. Vi har bytt cirkulationspump men problemet verkar kvarstå.
Min fundering är om vi satt pumpen åt fel håll? Pumpen var bytt en gång innan och vet ej om den satt rätt men den vi satte dit sitter som den förra.. shunten verkar fungera för det blir varmt på rören både före och efter. Den röda pumpen är bytt och cirkulationen på båda pumparna går uppåt, vet ej om bilden hjälper något? Tacksam för hjälp. Mvh
20140103_204234.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
 
  • Gilla
reez
  • Laddar…
vilken riktning har pumpen, brukar vara en pil ingjuten för att visa rikningen. hur är trycket i systemet? fyll upp och börja lufta
 
Den nya pumpen kärvade och gick bara ibland.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.