73 105 läst ·
646 svar
73k läst
646 svar
Covid-19 - hälsolägestråden
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Dag två med samma symptom, värst just nu är värken i örat och nacken samt huvudvärken.
Känns lite märkligt i lungorna men jag har fortfarande ingen feber, även om det känns så. Ligger under normal temp, mest runt 35 grader än uppåt. Var risig som sjutton i kistan igår kväll/förnatten.
Tycker det känns märkligt att det inte kommer någon feber, det får mig att fundera om det verkligen kan vara covid fast jag checkar av dom flesta andra symptomen.
Känns lite märkligt i lungorna men jag har fortfarande ingen feber, även om det känns så. Ligger under normal temp, mest runt 35 grader än uppåt. Var risig som sjutton i kistan igår kväll/förnatten.
Tycker det känns märkligt att det inte kommer någon feber, det får mig att fundera om det verkligen kan vara covid fast jag checkar av dom flesta andra symptomen.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Nej brukar inte ligga lågt, tempen visar "normal" temp på alla andra i familjen och dom mår bra.
Dag 10 morgon
Nu betecknar jag mig som frisk, likaså gör Tegnell det. Har dock fortfarande hostattacker och luktbortfall (vilket kraftigt påverkar smaken). Dottern fick inte åka in till skolan för en aktivitet på plats, de har hårdare regler än Tegnell (ingen i familjen får ha symtom).
Frun är i mycket bättre form än vad jag är, men hon måste vara hemma två dagar till för att uppfylla FHMs friskskrivning.
Nu betecknar jag mig som frisk, likaså gör Tegnell det. Har dock fortfarande hostattacker och luktbortfall (vilket kraftigt påverkar smaken). Dottern fick inte åka in till skolan för en aktivitet på plats, de har hårdare regler än Tegnell (ingen i familjen får ha symtom).
Frun är i mycket bättre form än vad jag är, men hon måste vara hemma två dagar till för att uppfylla FHMs friskskrivning.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Dag 3, jag är fortfarande "samma lika" med symptom utan feber och hosta. Allt annat är check på listan.
Sambon har blivit dålig nu med hosta och feber samt de övriga symptomen. Utöver det har hennes glasögon gått sönder men går ju inte åka till optikern och så har hon tandvärk av en gammal lagning, men går ju inte åka dit heller
Sambon har blivit dålig nu med hosta och feber samt de övriga symptomen. Utöver det har hennes glasögon gått sönder men går ju inte åka till optikern och så har hon tandvärk av en gammal lagning, men går ju inte åka dit heller
Dag 11 lunch.
Gjorde misstaget att inte sova efter lunch igår, det får jag betala för idag. Är fruktansvärt trött och har en huvudvärk som inte går bort. Officiellt är jag frisk, men jag förstår de som säger att det kan ta flera veckor att återhämta sig efter Covid-19. Immunförsvaret har nog fått lite frispel kan jag tänka mig, detta får mig att tänka på de som får narkolepsi efter sjukdom eller vaccin, men det har jag tänkt undvika.
Gjorde misstaget att inte sova efter lunch igår, det får jag betala för idag. Är fruktansvärt trött och har en huvudvärk som inte går bort. Officiellt är jag frisk, men jag förstår de som säger att det kan ta flera veckor att återhämta sig efter Covid-19. Immunförsvaret har nog fått lite frispel kan jag tänka mig, detta får mig att tänka på de som får narkolepsi efter sjukdom eller vaccin, men det har jag tänkt undvika.
Jag är frisk. Har lite skrällhosta till och från, men jag är frisk. Fortfarande trött dock, sover fortfarande en timme efter lunch varje dag för att orka en hel dag.
Min fru pratade med en arbetskollega som varit hemma i sex veckor, hon måste också vila varje dag efter jobbet för att orka. Precis som vi gör.
Min fru pratade med en arbetskollega som varit hemma i sex veckor, hon måste också vila varje dag efter jobbet för att orka. Precis som vi gör.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Jag tror inte längre det var Covid, är på bättringsvägen redan. Sen utsätts man ju rätt mkt för skit på jobbet så tröskeln är rätt hög, men ett så pass nytt virus borde inte ens vi vana bli så lite sjuka av.
Då jag tillhör samhällsviktig funktion kommer vi troligen börja testas inom kort för antikroppar, då får vi se facit.
Då jag tillhör samhällsviktig funktion kommer vi troligen börja testas inom kort för antikroppar, då får vi se facit.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
En del får det ju väldigt lindrigt så jag hoppas att du följer FHM:s regler om när man ska räkna sig som frisk så du inte smittar någon annan, och hade du inte Covid men sambon smittade dig så kan du ju nu vara smittspridare fast det inte har hunnit bryta ut än. Var försiktig, antalet sjuka verkar öka på flera håll igen.G ekaa88 skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Vi håller oss hemma, ansvaret är taget 
Husägare
· Klagshamn
· 285 inlägg
Ni som har haft symptom och misstänker covid-19, tänker ni ta ett antikroppstest för att få era misstankar bekräftade/avfärdade? Såg att flera apotekskedjor nu börjar sälja test till privatpersoner.
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Lossnar det bara med jobbet så kommer jag ta där, lika bra att få det svart på vitt.
Sambon är helt övertygad om att det är covid vi haft/har medan jag tycker det varit för enkelt sjukdomsförlopp
Sambon är helt övertygad om att det är covid vi haft/har medan jag tycker det varit för enkelt sjukdomsförlopp
Ja, alternativet är att inte få träffa de äldre släktingarna förrän tidigast nästa jul.S Snappahaneklanen skrev: