73 164 läst ·
646 svar
73k läst
646 svar
Covid-19 - hälsolägestråden
Visst skulle man kunna räkna bort alla som har ”underliggande sjukdom” eller är i ”riskgrupp” och sen redovisa dessa separat. Det vore mer ”ärligt” eller vad man ska kalla det.harry73 skrev:
Man kan väl inte strunta i dem som har en icke livshotande sjukdom plötsligt dör i en ny sjukdom?
Jag såg amerikansk statistik där man i stället tittade på överdödlighet i de vanliga åkommorna som övervikt, diabetes, cancer mm som orsakats av covid-19.
Det är inte det det handlar om. Det handlar om alla som är på sjukhuset som har en åkomma som inte är relaterad till covid, där man efter testning upptäcker covidblackarrow skrev:
Svalget är inga problem, kan bara pressa på.optimum skrev:
Ja fy katten. Men jag är också känslig att pilla i svalget. Kräkreflex. Men via näsan har jag inga problem.
Den PCR jag fick att göra själv skulle man pilla i halsen och sedan näsan och slutligen spotta på ett fat som man sedan rörde runt med pinnen.
Sedan lämnade jag in det i god tid före 12 så jag skulle få svaret nästa dag. Blev dock på måndagen veckan efter så det var bara att isolera sig under tiden. Negativt. Detta var i höstas och inte det kaos testningen har varit i år.
Det äckliga är ju om du är riktigt tjock i halsen och sen ska köra in den i näsan. Men de var nogäckligare test precis i början. Typ då manfick vänta veckor på tider.
2 veckor sen omikron nu. Är det fler som upplever "marginellt" ökad trötthet och huvudvärk, trots att man var lindrigt sjuk när man hade det?
Trött, men är de så konstigt om man är van vid rörelse och sen ligger i soffan under sjuktiden?MariaiÖstergötland skrev:
Pratat med alla på jobbet, där dominerar trötthet första dagarna och hostan. Ingen huvudvärk.
Nu är det knappt en vecka sen jag var sjuk men ingen trötthet här men däremot känner jag ingen smak alls och har bara svagt luktsinne.MariaiÖstergötland skrev:
Nä, men om man varit tillbaka på jobbet i två veckor och känner sig i övrigt återställd så undrar jag om jag bara inbillar mig att jag är tröttare på kvällarna än vad jag brukar vara...Rkarlsson skrev:
Efter covid 2020 (alfa eller delta) fick jag skyhögt blodtryck och fick börja medicinera. Undrar om det är trycket som reagerat på omikronen också och skenat iväg...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg