Jag har köpt Markslöjds decklights från Bauhaus (https://www.bauhaus.se/decklight-markslojd-startset) och är nöjd med byggkvaliteten (IP67 på kapslingen och IP44 på trafon), förutom en grej: de lyser lite för starkt för min smak och jag skulle gärna vilja dimmra dom.
I mängder av trådar här på forumet så talas det om Cosa-serien. Den tycks gå att dimmra (enligt http://molectric.com/) men jag känner mig väldigt tveksam till om de fungerar som decklight monterade i trallen när de bara har IP44-klassning på inkapslingen?
T.o.m Brilliant själva indikerar ju att de inte ska monteras i golv. Vad fan ska man tro?
https://www.brilliant-ag.eu/media/pdf/3c/b2/a0/montage_g03093_75.pdf
I mängder av trådar här på forumet så talas det om Cosa-serien. Den tycks gå att dimmra (enligt http://molectric.com/) men jag känner mig väldigt tveksam till om de fungerar som decklight monterade i trallen när de bara har IP44-klassning på inkapslingen?
T.o.m Brilliant själva indikerar ju att de inte ska monteras i golv. Vad fan ska man tro?
https://www.brilliant-ag.eu/media/pdf/3c/b2/a0/montage_g03093_75.pdf
Har mina Cosa i trall utan tak. Lyst konstant i 4 år, stänger aldrig av. Behövde typ 12 så köpte två startpaket, bra att ha ifall någon ger upp men som sagt har det inte hänt än på 30-35000 brinntimmar
Köpte till dimmern också för jag vill ha mkt svagt ljus. Står på kanske 30% eller nåt. Fjärrkontrollen är bland det fulaste du kan tänka dig, men lamporna är suveräna
Köpte till dimmern också för jag vill ha mkt svagt ljus. Står på kanske 30% eller nåt. Fjärrkontrollen är bland det fulaste du kan tänka dig, men lamporna är suveräna
Jag behöll mina Markslöjd-decklights, dimrar dom med en Zigbee-controller och en IKEA trådfri-dimmerknapp, blev riktigt bra.J Jotsat skrev:
Håller med om att fjärrkontrollen till Cosa-dimmern är ful som stryk och den kör väl 433Mhz-RF vilket jag inte gillar, så vill du någon gång byta ut dimmern så kan jag tipsa om hur jag gjorde: https://www.byggahus.se/forum/posts/3823927 - lär fungera lika bra med Cosa-lampor som med mina lampor.
Klicka här för att svara