Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T
optimum optimum skrev:
Men när jag läser vissa andras inlägg här och hade de varit på en arbetsplats så hade det varit rätt mycket jobb med trakasserier och kränkande särbehandling. Jag hoppas ni inte gör så på era arbetsplatser också.
Gör man så på det av vissas förhatliga Flashback så åker man ut.
Undrar om de överhuvudtaget varit medlemmar där och deltagit i debatten eller om det bara är sådant de hört över fikabordet.
Flashback-tråden innehåller ju bara samma cirkelresonemang som här, fast i ett betydligare otrevligare debattklimat. Invektiven haglar, men inte blir någon avstängd för det. De paranoida verkar vara paranoida på riktigt. Påfallande många inlägg är grovt rasistiska. Och politikdiskussioner är ju inte förbjudna, så det blir mycket politik. Självklart finns det även vettiga inlägg, men att hitta dem bland de 220597 inlägg tråden är uppe i nu är ju ett heltidsjobb...
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
försök att höja diskussionsnivån genom att använda sig av fakta och vetenskapliga artiklar.
L Lars48 skrev:
Det pågår en ny massmedia propaganda om att en smittad katt kan inte smitta en människa. Smittan överförs inte från katten till människor.
Påståendet är lurenderi. Gå inte med på det.
Propagandan är av samma karaktär som för Coronavirus influensan att den är som en vanlig influensa och dödligheten är bara 1% och den kommer aldrig till Europa och inte alls till Sverige.
Saliv av en smittad katt innehållet visst viruset och det kan visst smitta människor som är i närheten av katten.
Var vaksam !
Vart tog faktan och vetenskapen vägen??
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
patst577 och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och Tegnells svar: [länk]
Tegnells strategi går ut på så många så möjligt bli smittad så fort så möjligt. Det här att sjukvården blir drabbad kan bara naiva människor tro på. Det är många länder som har totalt lockdown och deras sjukvård drabbas inte. Tvärtom de skyddar sin sjukvårdspersonal och äldreomsorg genom att hålla smittsamheten på en låg nivå. Kanada exempelvis har stängt ner samhället och deras sjukvård och äldreomsorg fungerar bättre än nånsin.
Nej, jag blir blåst av det. Det behövs effektivare trolleri för att jag ska börja tro på Tegnell.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Nu sprider du ju rena lögner, du kan inte tro på det där själv.

Var det inte du som tyckte att vi skulle hålla oss till fakta?
 
Redigerat:
  • Gilla
patst577 och 9 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
L Lars48 skrev:
Tegnells strategi går ut på så många så möjligt bli smittad så fort så möjligt.
Men nej, det är inte strategin. Tvärt om så är strategin att fördröja smittspridningen. Men det väger FHM mot kostnaden i folkhälsa och annat.

Jag är inte alls säker på att FHM och regeringen satt in rätt åtgärder men vi får i alla fall erkänna den intention de har.
 
  • Gilla
Zsam och 11 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Alla källor jag har läst har sagt att man inte vet om katter kan smitta människor, så jag skulle gärna se en källa till dina påståenden; dels att det pågår någon slags propaganda och dels att det är bevisat att katter kan smitta människor.

Du kan svara i tråden, det är säkert fler som är intresserade.
Källan den här gången är jag. Det är min egen uppfattning att en smittad katt med Coronavirus kan smitta en människa. Jag finner det uppenbart att viruset finns i Salivet och den kan väldigt lätt överföras till människor runt omkring och smitta dem.
Jag finner allt som beskrivs i massmedia om att smittan kan överföras från människor till katt men inte tvärtom som lurenderi och propaganda.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Kanon! Då kan du börja jobba på myndigheterna, men tråkigt att du gått i pension redan...
 
  • Haha
  • Gilla
JSten och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
L Lars48 skrev:
Källan den här gången är jag. Det är min egen uppfattning att en smittad katt med Coronavirus kan smitta en människa. Jag finner det uppenbart att viruset finns i Salivet och den kan väldigt lätt överföras till människor runt omkring och smitta dem.
Jag finner allt som beskrivs i massmedia om att smittan kan överföras från människor till katt men inte tvärtom som lurenderi och propaganda.
En killgissning alltså.
Var det inte du som tyckte att vi
L Lars48 skrev:
försök att höja diskussionsnivån genom att använda sig av fakta och vetenskapliga artiklar.
 
  • Gilla
JSten och 6 till
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Källan den här gången är jag. Det är min egen uppfattning att en smittad katt med Coronavirus kan smitta en människa. Jag finner det uppenbart att viruset finns i Salivet och den kan väldigt lätt överföras till människor runt omkring och smitta dem.
Jag finner allt som beskrivs i massmedia om att smittan kan överföras från människor till katt men inte tvärtom som lurenderi och propaganda.
Media har sällan koll på vad de skriver. Faktan är att man inte har sett att katter smittat människor. Det är inte samma sak som att det inte kan hända.

Så fort man har minsta kunskap om något inser man hur fel media i allmänhet har. Jag har dock inte läst att katter inte kan smitta.
 
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
D Daniel 109 skrev:
Media har sällan koll på vad de skriver. Faktan är att man inte har sett att katter smittat människor. Det är inte samma sak som att det inte kan hända.

Så fort man har minsta kunskap om något inser man hur fel media i allmänhet har. Jag har dock inte läst att katter inte kan smitta.
Helt korrekt. Se vetenskaplig referens i inlägg #6114.
 
L Lars48 skrev:
Tegnells strategi går ut på så många så möjligt bli smittad så fort så möjligt. Det här att sjukvården blir drabbad kan bara naiva människor tro på. Det är många länder som har totalt lockdown och deras sjukvård drabbas inte. Tvärtom de skyddar sin sjukvårdspersonal och äldreomsorg genom att hålla smittsamheten på en låg nivå. Kanada exempelvis har stängt ner samhället och deras sjukvård och äldreomsorg fungerar bättre än nånsin.
Nej, jag blir blåst av det. Det behövs effektivare trolleri för att jag ska börja tro på Tegnell.
Vilket troll. Vem betalar dig för all denna dynga???
 
  • Gilla
JSten och 6 till
  • Laddar…
5
Vissa inlägg här kan sammanfattas med en blandning av Whitsnakes - here i go again och Black sabbaths - paranoid
 
  • Haha
  • Gilla
JSten och 5 till
  • Laddar…
Tittade tillbaka in i denna tråden efter några veckors frånvaro. Jag tror Lars behöver prata med någon. Kanske någon professionell. Eller bara en medmänniska. Förstår att rädslan är stark, men det här börjar kännas jobbigt.
 
  • Gilla
JSten och 9 till
  • Laddar…
optimum
T tanaris skrev:
Flashback-tråden innehåller ju bara samma cirkelresonemang som här, fast i ett betydligare otrevligare debattklimat. Invektiven haglar, men inte blir någon avstängd för det. De paranoida verkar vara paranoida på riktigt. Påfallande många inlägg är grovt rasistiska. Och politikdiskussioner är ju inte förbjudna, så det blir mycket politik. Självklart finns det även vettiga inlägg, men att hitta dem bland de 220597 inlägg tråden är uppe i nu är ju ett heltidsjobb...
Intressant med en till som är på det forumet. Trevligt.
Jo det händer rätt så ofta att personer stängs av ett tag.
Visst är det fascinerande med ett forum som är så fritt att tycka och tänka.
I vissa länder hade det varit helt tabu men inte i Sverige. De som finns i t.ex. Kina kör via VPN för att komma åt sådant här.
Liknande som detta forum fast lite annorlunda.
Vem kunde tro att ett byggforum skulle gå så hårt in för ett virus.
Troligen för att många är oroliga för att bli sjuka men även rädda för att bli av med nära och kära.
Samt givetvis rätt så många här som är oroliga för att bli arbetslösa.
Du själv då, varför är du i denna tråd?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.