2 357 001 läst ·
32 467 svar
2357k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det finns de som finner det uppenbart att jorden är platt, så den typen av rena ovetenskapliga spekulationer är inte värt ett skvatt och borde därför markeras på lämpligt sätt, t ex genom att skriva "jag tror ...".L Lars48 skrev:Källan den här gången är jag. Det är min egen uppfattning att en smittad katt med Coronavirus kan smitta en människa. Jag finner det uppenbart att viruset finns i Salivet och den kan väldigt lätt överföras till människor runt omkring och smitta dem.
Jag finner allt som beskrivs i massmedia om att smittan kan överföras från människor till katt men inte tvärtom som lurenderi och propaganda.
Det är ju det enda vi pratar om så kanske inte så konstigt. Hemma, på jobbet (om man får gå dit), med familjen, vännerna, grannen, när man slår på TV:n eller läser tidningen. Så vi forummedlemmar faller väl i två kategorier: Vi som fortsätter att prata corona även här och de som vill slippa höra mer och inte klickar på denna tråd.optimum skrev:
Redigerat:
Nej det hoppas jag verkligen inte.T tanaris skrev:
Vi ska fixa detta och förhoppningsvis få fart på företagen igen.
Jag jobbar på ett företag som hittills klarat sig bra men sämre tider kommer och då gäller det att se framåt. Det kommer ljusare tider. Så är det alltid.
FHM ger bra råd, lägg till lite egna så kommer det säkert gå bra.
Jo vi skulle se på ett vad vi trodde bra musikinspirerat program på TV1 igår. Men bestod av 80% tiggeri och corona.Claes Sörmland skrev:
Det är ju det ned vi pratar om så kanske inte så konstigt. Hemma, på jobbet (om man får gå dit), med familjen, vännerna, grannen, när man slår på TV:n eller läser tidningen. Så vi forummedlemmar faller väl i två kategorier: Vi som fortsätter att prata corona även här och de som vill slippa höra mer och inte klickar på denna tråd.
Vi som hoppats på 90% framåtanda och 10% tiggeri. Corona vet vi alla vad det är.
Då ber jag om en källa på det. För det har du väl denna gången?L Lars48 skrev:
Bedrövligt Lars. Försök att höja diskussionsnivån genom att använda dig av fakta och vetenskapliga artiklar.L Lars48 skrev:
Väldigt bra och nyktert inlägg från dig optimum, fortsätt så och vi kommer samtliga att tycka som du!optimum skrev:
Nej det hoppas jag verkligen inte.
Jag jobbar på ett företag som hittills klarat sig bra men sämre tider kommer och då gäller det att se framåt. Det kommer ljusare tider. Så är det alltid.
Alla kommer att dö, det är bara en tidsfråga. Och något ska man ju göra fram tills dess.optimum skrev:
Nej det hoppas jag verkligen inte.
De allra flesta kommer dock inte dö av det här viruset.
Min uppfattning är att paranoia kan smitta mellan forumbesökare som glömt att använda störningsskydd i form av kraftigt tilltagen aluminiumhatt...L Lars48 skrev:Källan den här gången är jag. Det är min egen uppfattning att en smittad katt med Coronavirus kan smitta en människa. Jag finner det uppenbart att viruset finns i Salivet och den kan väldigt lätt överföras till människor runt omkring och smitta dem.
Jag finner allt som beskrivs i massmedia om att smittan kan överföras från människor till katt men inte tvärtom som lurenderi och propaganda.
Som vanligt gäller att om din konspirationsteori är det minsta osannolik så är den bara en konspirationsteori. Och som vanligt gäller att myndigheter inte har till uppgift att ta död på dig idag heller. Som vanligt gäller också att vanligt sunt förnuft utan extra allt (=lagom) kommer man långt med.
Kanske är det svenska "lagom" det som styr vårt handlande i denna situation och det som i slutänden funkar bäst?
Hade du avslutat med " jag tror att" hade jag nog nästan skrattat ihjäl mig..T tanaris skrev: