Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T
L Lars48 skrev:
Källan den här gången är jag. Det är min egen uppfattning att en smittad katt med Coronavirus kan smitta en människa. Jag finner det uppenbart att viruset finns i Salivet och den kan väldigt lätt överföras till människor runt omkring och smitta dem.
Jag finner allt som beskrivs i massmedia om att smittan kan överföras från människor till katt men inte tvärtom som lurenderi och propaganda.
Det finns de som finner det uppenbart att jorden är platt, så den typen av rena ovetenskapliga spekulationer är inte värt ett skvatt och borde därför markeras på lämpligt sätt, t ex genom att skriva "jag tror ...".

• Gilla
patst577
  • Laddar…
Det är mycket enkelt att avfärda vissa inlägg direkt; tvärtom-metoden , eller mytoman-metoden!

T
optimum optimum skrev:
Du själv då, varför är du i denna tråd?
Tidsfördriv i väntan på döden.

• Gilla
  • Haha
Leif i Skåne och 6 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
optimum optimum skrev:
Vem kunde tro att ett byggforum skulle gå så hårt in för ett virus.
Troligen för att många är oroliga för att bli sjuka men även rädda för att bli av med nära och kära.
Samt givetvis rätt så många här som är oroliga för att bli arbetslösa.
Det är ju det enda vi pratar om så kanske inte så konstigt. Hemma, på jobbet (om man får gå dit), med familjen, vännerna, grannen, när man slår på TV:n eller läser tidningen. Så vi forummedlemmar faller väl i två kategorier: Vi som fortsätter att prata corona även här och de som vill slippa höra mer och inte klickar på denna tråd.

Redigerat:
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
MultiMan
T tanaris skrev:

optimum
T tanaris skrev:
Nej det hoppas jag verkligen inte.
Vi ska fixa detta och förhoppningsvis få fart på företagen igen.
Jag jobbar på ett företag som hittills klarat sig bra men sämre tider kommer och då gäller det att se framåt. Det kommer ljusare tider. Så är det alltid.
FHM ger bra råd, lägg till lite egna så kommer det säkert gå bra.

• Gilla
Teacer och 3 till
  • Laddar…
optimum
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det är ju det ned vi pratar om så kanske inte så konstigt. Hemma, på jobbet (om man får gå dit), med familjen, vännerna, grannen, när man slår på TV:n eller läser tidningen. Så vi forummedlemmar faller väl i två kategorier: Vi som fortsätter att prata corona även här och de som vill slippa höra mer och inte klickar på denna tråd.
Jo vi skulle se på ett vad vi trodde bra musikinspirerat program på TV1 igår. Men bestod av 80% tiggeri och corona.
Vi som hoppats på 90% framåtanda och 10% tiggeri. Corona vet vi alla vad det är.

• Ledsen
Claes Sörmland
  • Laddar…
R
L Lars48 skrev:
Tegnells strategi går ut på så många så möjligt bli smittad så fort så möjligt.
Då ber jag om en källa på det. För det har du väl denna gången?

L Lars48 skrev:
Källan den här gången är jag.
Bedrövligt Lars. Försök att höja diskussionsnivån genom att använda dig av fakta och vetenskapliga artiklar.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Jag jobbar på ett företag som hittills klarat sig bra men sämre tider kommer och då gäller det att se framåt. Det kommer ljusare tider. Så är det alltid.
Väldigt bra och nyktert inlägg från dig optimum, fortsätt så och vi kommer samtliga att tycka som du!

• Gilla
optimum och 2 till
  • Laddar…
T
optimum optimum skrev:
Alla kommer att dö, det är bara en tidsfråga. Och något ska man ju göra fram tills dess.

De allra flesta kommer dock inte dö av det här viruset.

• Gilla
patst577 och 8 till
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Källan den här gången är jag. Det är min egen uppfattning att en smittad katt med Coronavirus kan smitta en människa. Jag finner det uppenbart att viruset finns i Salivet och den kan väldigt lätt överföras till människor runt omkring och smitta dem.
Jag finner allt som beskrivs i massmedia om att smittan kan överföras från människor till katt men inte tvärtom som lurenderi och propaganda.
Min uppfattning är att paranoia kan smitta mellan forumbesökare som glömt att använda störningsskydd i form av kraftigt tilltagen aluminiumhatt...

• Gilla
50procent och 1 till
  • Laddar…
Som vanligt gäller att om din konspirationsteori är det minsta osannolik så är den bara en konspirationsteori. Och som vanligt gäller att myndigheter inte har till uppgift att ta död på dig idag heller. Som vanligt gäller också att vanligt sunt förnuft utan extra allt (=lagom) kommer man långt med.

• Gilla
  • Älska
Ingenjören och 4 till
  • Laddar…
Kanske är det svenska "lagom" det som styr vårt handlande i denna situation och det som i slutänden funkar bäst?

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Det finns de som finner det uppenbart att jorden är platt, så den typen av rena ovetenskapliga spekulationer är inte värt ett skvatt och borde därför markeras på lämpligt sätt, t ex genom att skriva "jag tror ...".
Hade du avslutat med " jag tror att" hade jag nog nästan skrattat ihjäl mig..:rofl:

• Haha
kashieda
  • Laddar…
U rindler skrev:
Men du hittar ju bara på. För knappt två veckor sedan hade de smitta på 600 äldreboenden i Kanada. [länk]
Vad har smittade äldreboende med fungerande sjukvård att göra?
Läser du vad skriver överhuvudtaget?!

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.