Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T
BirgitS BirgitS skrev:
Finns väl ingen anledning att angripa Lars48 så där. Han har ju dessutom uppgett Stockholm som ort i profilen och Kanaanbadet ligger i Stockholms kommun.
Jag bara undrar, man får ju inte direkt intrycket att han är ute bland folk av hans andra texter.
 
Delstaten New Yorks guvernör, Andrew Cuomo, uppger att coronasmittan tros nå sin kulmen i New York i slutet av april.

Detta innebär i praktiken att de kör en kurva som inte plattats ut mycket och att dödsfallen blir många där. Men ekonomin återhämtar sig snabbt i alla fall. :rolleyes:
 
  • Ledsen
MultiMan
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Delstaten New Yorks guvernör, Andrew Cuomo, uppger att coronasmittan tros nå sin kulmen i New York i slutet av april.

Detta innebär i praktiken att de kör en kurva som inte plattats ut mycket och att dödsfallen blir många där. Men ekonomin återhämtar sig snabbt i alla fall. :rolleyes:
Dom kör en kurva som ingen annan haft i så fall eller?
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Tänk om vi alla nu kan sluta resa i onödan shoppa i onödan äta middagar på restaurang i onödan det vore fantastiskt

vi har en planet och vi behöver inte allt det där onödiga det är nu uppenbart
 
  • Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
Smittskyddsläkaren Anders Nystedt i Norrbotten sade på en pressträff att målet är att uppnå flockimmunitet, att många blir naturligt immuna efter att ha smittats men i så långsam takt att vården inte överbelastas. De som måste skyddas är äldre och riskgrupper.

Ännu en smittskyddsläkare som uttalar sig tydligare om strategin än vad FHM gör.

Det han säger är att vi skall följa den gröna linjen i detta inlägg:
- https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-365#post-3630007

Norrbotten har under dagen fått sitt fjärde dödsfall, men enbart ett finns registrerat hos FHM. Norrbotten har nämligen fått in Covid-19 på sina äldreboenden.
 
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Dom kör en kurva som ingen annan haft i så fall eller?
Det verkar så, eller har de bara fel helt enkelt.
 
  • Gilla
Talvan och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jag litar mer på en erfaren expert inom området än dig.
Den smittspårning som gjordes i början visade att de allra flesta som smittades gjorde det inom familjen, alltså nära och långvarig kontakt.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det verkar så, eller har de bara fel helt enkelt.
Man undrar ju varför så många ska gå ut med optimistiska prognoser som ändå inte håller, tror dom folk är dumma?

Eller vill dom ge hopp? Optimism? Framtidstro?
 
pacman42 pacman42 skrev:
Smittskyddsläkaren Anders Nystedt i Norrbotten sade på en pressträff att målet är att uppnå flockimmunitet, att många blir naturligt immuna efter att ha smittats men i så långsam takt att vården inte överbelastas. De som måste skyddas är äldre och riskgrupper.

Ännu en smittskyddsläkare som uttalar sig tydligare om strategin än vad FHM gör.

Det han säger är att vi skall följa den gröna linjen i detta inlägg:
- [länk]

Norrbotten har under dagen fått sitt fjärde dödsfall, men enbart ett finns registrerat hos FHM. Norrbotten har nämligen fått in Covid-19 på sina äldreboenden.
Det är ju uppenbart att det enda valet är flockimmunitet och att det vi har att välja på är i bästa fall om det ska gå fort eller långsamt. Sedan aktar man sig för att använda ordet för att det har fått klangen av att det är ett enkelt val. Det är det inte, varken ett val eller enkelt, det kommer att bli en mycket svår vandring. Det är bara att kämpa sig igenom det och tro på att det finns en framtid efter det.
 
  • Gilla
patst577 och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Q Qvanten skrev:
Den smittspårning som gjordes i början visade att de allra flesta som smittades gjorde det inom familjen, alltså nära och långvarig kontakt.
Må så vara att det är det vanligaste, men jag tänker inte chansa så länge möjligheten att smittas inte är 0. Har använt munskydd och spritat/tvättat händerna efter varje besök på offentlig plats sedan iaf en månad.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
I slutet av januari började jag fylla lagren hemma, minns att jag sa åt brorsan efter nyår, "detta ser inte bra ut" när rapporterna kom från Kina.

När kineserna försöker tona ner något då vet man att det finns risk att det går åt hvete.
 
  • Gilla
NiklasN123 och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Vi har yttrande- och åsiktsfrihet i det här landet, och det ska vi fortsätta med. Även nyttiga idioter måste få komma till tals. Däremot är det viktigt att de inte får stå oemotsagda, och att dåliga argument och dåliga källor kommer i dagen. Det är säkert så att även etablerad public service-media inte sitter på alla fakta, så att bara förlita sig på dem är inte heller bra.
Ett bra och balanserat inlägg, alla media utan undantag skall naturligtvis nagelfaras, att tro att public service och de sk. etablerade medierna alltid far med neutral och korrekt information är milt sagt naivt.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Jag hörde att var tredje ålderdomshem i Stockholm är snittad. Har för mig att 80% av alla ålderdomshem ligger i Stockholm. Om sant, då luktar det katastrof.
 
  • Ledsen
optimum
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Jag hörde att var tredje ålderdomshem i Stockholm är snittad. Har för mig att 80% av alla ålderdomshem ligger i Stockholm. Om sant, då luktar det katastrof.
Låter orimligt att Stockholm skulle ha 80% av ålderdomshemmen när man har ca 15% av befolkningen - och när de som främst lämnat landsbygden och flyttat till Stockholm är de unga.
 
  • Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
L Lars48 skrev:
Jag hörde att var tredje ålderdomshem i Stockholm är snittad. Har för mig att 80% av alla ålderdomshem ligger i Stockholm. Om sant, då luktar det katastrof.
80% av alla ålderdomshem, hur tänker du nu?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.