2 358 935 läst ·
32 467 svar
2359k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Delstaten New Yorks guvernör, Andrew Cuomo, uppger att coronasmittan tros nå sin kulmen i New York i slutet av april.
Detta innebär i praktiken att de kör en kurva som inte plattats ut mycket och att dödsfallen blir många där. Men ekonomin återhämtar sig snabbt i alla fall.
Detta innebär i praktiken att de kör en kurva som inte plattats ut mycket och att dödsfallen blir många där. Men ekonomin återhämtar sig snabbt i alla fall.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Dom kör en kurva som ingen annan haft i så fall eller?pacman42 skrev:
Smittskyddsläkaren Anders Nystedt i Norrbotten sade på en pressträff att målet är att uppnå flockimmunitet, att många blir naturligt immuna efter att ha smittats men i så långsam takt att vården inte överbelastas. De som måste skyddas är äldre och riskgrupper.
Ännu en smittskyddsläkare som uttalar sig tydligare om strategin än vad FHM gör.
Det han säger är att vi skall följa den gröna linjen i detta inlägg:
- https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-365#post-3630007
Norrbotten har under dagen fått sitt fjärde dödsfall, men enbart ett finns registrerat hos FHM. Norrbotten har nämligen fått in Covid-19 på sina äldreboenden.
Ännu en smittskyddsläkare som uttalar sig tydligare om strategin än vad FHM gör.
Det han säger är att vi skall följa den gröna linjen i detta inlägg:
- https://www.byggahus.se/forum/threads/coronavirus.367003/page-365#post-3630007
Norrbotten har under dagen fått sitt fjärde dödsfall, men enbart ett finns registrerat hos FHM. Norrbotten har nämligen fått in Covid-19 på sina äldreboenden.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Det är ju uppenbart att det enda valet är flockimmunitet och att det vi har att välja på är i bästa fall om det ska gå fort eller långsamt. Sedan aktar man sig för att använda ordet för att det har fått klangen av att det är ett enkelt val. Det är det inte, varken ett val eller enkelt, det kommer att bli en mycket svår vandring. Det är bara att kämpa sig igenom det och tro på att det finns en framtid efter det.pacman42 skrev:
Smittskyddsläkaren Anders Nystedt i Norrbotten sade på en pressträff att målet är att uppnå flockimmunitet, att många blir naturligt immuna efter att ha smittats men i så långsam takt att vården inte överbelastas. De som måste skyddas är äldre och riskgrupper.
Ännu en smittskyddsläkare som uttalar sig tydligare om strategin än vad FHM gör.
Det han säger är att vi skall följa den gröna linjen i detta inlägg:
- [länk]
Norrbotten har under dagen fått sitt fjärde dödsfall, men enbart ett finns registrerat hos FHM. Norrbotten har nämligen fått in Covid-19 på sina äldreboenden.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 836 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 836 inlägg
Må så vara att det är det vanligaste, men jag tänker inte chansa så länge möjligheten att smittas inte är 0. Har använt munskydd och spritat/tvättat händerna efter varje besök på offentlig plats sedan iaf en månad.Q Qvanten skrev:
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
I slutet av januari började jag fylla lagren hemma, minns att jag sa åt brorsan efter nyår, "detta ser inte bra ut" när rapporterna kom från Kina.
När kineserna försöker tona ner något då vet man att det finns risk att det går åt hvete.
När kineserna försöker tona ner något då vet man att det finns risk att det går åt hvete.
Ett bra och balanserat inlägg, alla media utan undantag skall naturligtvis nagelfaras, att tro att public service och de sk. etablerade medierna alltid far med neutral och korrekt information är milt sagt naivt.B b8q skrev:Vi har yttrande- och åsiktsfrihet i det här landet, och det ska vi fortsätta med. Även nyttiga idioter måste få komma till tals. Däremot är det viktigt att de inte får stå oemotsagda, och att dåliga argument och dåliga källor kommer i dagen. Det är säkert så att även etablerad public service-media inte sitter på alla fakta, så att bara förlita sig på dem är inte heller bra.
Låter orimligt att Stockholm skulle ha 80% av ålderdomshemmen när man har ca 15% av befolkningen - och när de som främst lämnat landsbygden och flyttat till Stockholm är de unga.L Lars48 skrev:
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg