2 358 860 läst ·
32 467 svar
2359k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
I ett tidigare inlägg skrev duAnna_H skrev:
det ju inte då som att det förebygger så mycket då. Men jag missförstod väl dig antagligen
Nja, de som blev smittade av de som dött lär vara helt försumbart få i sammanhanget. Det viktiga är att för snart tre veckor sen började åtgärderna stramas åt i samhället vilket bör synas i statistiken denna vecka avseende antalet döda.B b8q skrev:
Jag misstänker att släktingen nu ligger på sjukhuset och upptar en IVA-plats och att ni dessutom kunde fastställa att det var just den kollega som smittade släktingen?E erkka skrev:
Visst ska man ta hänsyn och stanna hemma vid symptom, men inte för att inte smitta alls men för att begränsa smittspridningen.
Vi ska inte skam- eller skuldbelägga folk med corona som råkade smitta en annan, och vi ska absolut inte skuldbelägga folk med en vanlig förkylning eller allergi för att någon i deras omgivning kanske fick corona.
Jag hoppas att din släkting överlever, det gör jag verkligen, men fokusera framförallt på din släkting och inte på alla som kanske smittade hen.
Det är inte så det funkar på företagen i landet.pacman42 skrev:
Man måste ju känna sig själv och hur man själv reagerar på sina allergier, eller som i mitt fall att jag känner igen hostan jag har haft länge.
Barn som har allergier skulle ju annars behöva stanna hemma hela våren och missa skolgången. Eller de som har andra åkommor skulle hamna i samma situation rörande arbetet.
Ett visst mått av sunt förnuft krävs.
Har du symptom som enligt 1177 så ska man vara hemma.
Enkelt?
Allmänna sammankomster innefattande fler än 50 personer är enligt regeringen förbjudet.
Uppenbarligen gäller inte detta alla personer i landet...
https://www.expressen.se/gt/demonstration-pagar-utanfor-migrationsverket/
Uppenbarligen gäller inte detta alla personer i landet...
https://www.expressen.se/gt/demonstration-pagar-utanfor-migrationsverket/
Jag kan tycka att de som trots det enorma surret i medierna/samhället sen Januari men främst sen slutet av Februari kring Corona, TROTS detta går till jobbet med enorma symptom BÖR känna skam i kroppen.harry73 skrev:
Jag misstänker att släktingen nu ligger på sjukhuset och upptar en IVA-plats och att ni dessutom kunde fastställa att det var just den kollega som smittade släktingen?
Visst ska man ta hänsyn och stanna hemma vid symptom, men inte för att inte smitta alls men för att begränsa smittspridningen.
Vi ska inte skam- eller skuldbelägga folk med corona som råkade smitta en annan, och vi ska absolut inte skuldbelägga folk med en vanlig förkylning eller allergi för att någon i deras omgivning kanske fick corona.
Jag hoppas att din släkting överlever, det gör jag verkligen, men fokusera framförallt på din släkting och inte på alla som kanske smittade hen.
Gäller det mig också?Anna_H skrev:
Som sagt, man får själv avgöra om man kan skilja sin allergi från eventuell förkylning, corona eller annat. Med dubbla tabletter har jag inga symptom på allergi/förkylning och kan då vara på arbetet, vi är bara 8 personer och rymliga korridorer, så det går att hålla avstånd.
Dock är biverkningarna av dubbel medicindos såpass otrevliga att jag kommer att jobba hemifrån igen tills de släpper på restriktionerna, jag har hellre halsbesvär och rinnande näsa än denna hjärtklappning, om jag inte träffar någon som kan smitta mig vet jag ju att det bara är allergi.
Jag var hemma en vecka tills symptomen gick bort.
Jag hade hosta efter en förkylning veckan före
Arbetade hemifrån.
Jo jag känner väl skillnad på förkylning och annat.
Kunde jag alltså trotsat de regler som finns och jobbat ändå?
Du tror inte det hade sett jäkligt illa ut som chef?
Lika regler gäller för alla.
Men inte för dig uppenbarligen.
Det märkliga med rapporteringen är snarare att länstingen rapporterar var för sig och FHM summerar ihop detta. Med addition verkar svårt, om jag summerar ihop vad länstingen rapporterat så får jag det till 161 inte 146 som dött.B b8q skrev:[bild]
Ser ni mönstret? Varje måndag (16, 23, 30) är stapeln extra stor. Detta beroende på att regionerna är dåliga på att rapportera in under helgerna (jag gissar att administratörer, till skillnad från läkare, inte har helgjour).
Så dra inte FÖR stora slutsatser av att det var 8 döda igår och hela 35 idag. Gissningsvis avled 10-15 av dem redan under helgen.
Nu var det ju visserligen inte dig jag vände mig mot utan en tendens i tråden.E erkka skrev:
Men visst, jag har inte en aning om dina kunskaper i ämnet "Anna_Hs allergier", så hade jag påstått något om dem så hade du haft en poäng.
Det enda du möjligtvis skulle kunna se är att procentuella ökningen dag till dag av antal dödsfall går ner, vilket isåfall skulle vara väldigt positiva nyheter. Däremot kommer antal dödsfall stiga i absoluta tal för varje dag som går fram till att vi når kulmen, och där är vi långtifrån.F f91jsw skrev:
Ja, självklart. Om dina förkylningssymptom försvinner av allergitabletter (som mina gör) är det allergi, inte förkylningoptimum skrev:
Gäller det mig också?
Jag var hemma en vecka tills symptomen gick bort.
Jag hade hosta efter en förkylning veckan före
Arbetade hemifrån.
Jo jag känner väl skillnad på förkylning och annat.
Kunde jag alltså trotsat de regler som finns och jobbat ändå?
Du tror inte det hade sett jäkligt illa ut som chef?
Lika regler gäller för alla.
Men inte för dig uppenbarligen.
Kommer så väl ihåg alla som gorma på sidan om hur många som skulle vara döda tre veckor framåt i likhet med Italien. Hur urbota dum och korkad tegnell var. Dessutom skulle Sverige göra som Italien för att bromsa smittspridningen.
Nu är vi där och inget av vad de s.k experterna skrev har inträffat. Tegnell lyckades hålla nere kurvan och iva platserna är ännu inte fullbelagda.
Tegnell är med andra ord någon att lita på.
Nu är vi där och inget av vad de s.k experterna skrev har inträffat. Tegnell lyckades hålla nere kurvan och iva platserna är ännu inte fullbelagda.
Tegnell är med andra ord någon att lita på.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 126 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 126 inlägg
Har polisen inte fått detaljerade regler än så har de inte och det har inte att göra med var människor är födda fast det är det du försöker insinuera.tompas11 skrev: