2 349 968 läst ·
32 467 svar
2350k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
När det gäller drogpolitik sticker vi ut ännu mer internationellt än vad vi gör med pandemin.B b8q skrev:
Skillnaden är att de flesta andra länder, inkl WHO och FN tycker att den svenska modellen är helt felaktig.
Kan du länka till något ställe där de flesta andra länder inkl WHO och FN tycker det?G gaidin skrev:
Nähä, tänkte väl det.
”De flesta andra länder” vet inte ens vad Sverige är för något, och de struntar i det också. Sverige är rätt betydelselöst i världen.
Tack för att du inte kom med generella personangrepp!.Nissens skrev:
BirgitS hittade en länk till det uttalandet du hänvisade till men inte ville skicka länk till. Och någon länk skickade du förståeligt nog inte nu heller. Det är inget personangrepp, om man läser Tegnells uttalande och din tolkning av det så är det supertydligt att se hur du snedvridit fakta.
Ja, om du drar ett streck sydväst från Fjällbacka på västkusten så är det första land man stöter på de Brittiska öarna, så inte är det långt bort. Hur du än vänder och vrider på det så sticker inte Sverige ut internationellt med C19, däremot tror jag att det gått hyfsat ekonomiskt så långt.
Men som sagt, pandemin är inte ens halvvägs, så det är meningslöst att summera något nu. Skall du jämföra länder så skall du jämföra dem som kommit lika långt i pandemin. Danmark och Norge och Finland har mycket mer pandemi framför sig helt enkelt.
Men jag tror inte att du vill förstå, så du kommer att svartmåla Sverige oavsett. Ha en glad kväll!![]()
Eftersom du tillhör länkivrarna så kommer den här, och det är inte myndigheternas eget organ AB eller BirgitS:
https://www.nrk.no/urix/tegnell_-_-det-kan-bli-flokkimmunitet-i-stockholm-i-mai-1.14984679
Hoppas jag inte blir anklagad för fler lögner nu.
Och UK är inte grannland.
Du säger att " Danmark och Norge och Finland har mycket mer pandemi framför sig helt enkelt.".
Skicka en länk på det..
Och vad gäller ekonomin har det gått sämre i Sverige än grannländerna. Och framför allt sjukvården.
Och tack för "Ha en glad kväll". Men så blir det inte.. Jag är konstant förbannad främst på ansvariga myndigheter. Men även på lallande osårbara svenskar som inte kan följa råden. Men så är människan av naturen egoistisk och väljer enklaste vägen för stunden.
Sverige är inte betydelselöst. Kolla hur många ggr Trump refererar till Sverige, Både gällande kriminalitet och Corona. Och vad gäller speciellt Corona så är Sveriges udda strategi och Tegnells stenansikte vida känt i världen. Men som skräckexempel och fördömt av WHO. Läs utländska tidningar eller se CNN o BBC news tex.Nissens skrev:
Men BirgitS menar du på fullt allvar att Tegnell aldrig personligt sagt vad han tycker om munskydd?.BirgitS skrev:
Dels har väl Tegnell aldrig uttalat vad han personligen tycker utan bara framfört vad FHM har kommit fram till efter interna diskussioner och dels så beror det ju helt på omständigheterna eftersom FHM anser att munskydd och/eller visir ska användas vid t.ex. vissa tillfällen inom vården. Observera att Tegnell är chef för Avdelningen för folkhälsoanalys och datautveckling och det finns avdelningar som heter
Mikrobiologi samt Smittskydd och hälsoskydd som är mycket mer lämpade att ta beslut om munskydd.
Han har fått frågan i SVT av övrig media på presskonferenser och i internationell media. Gång efter gång.
Och han har hela tiden i egen person hävdat detta på bas av evidens och studier och inte vad som diskuterats på FHM. Han säger själv dessutom att gemene man inte kan hantera skydden det pillas osv. Detta är hans högst personlig åsikter som amatörpsykolog dessutom..
Jag hoppas du tar tillbaka ditt påstående.
Trump är ju en bra referens. Kan lova dig att jänkarna inte fattade vad han pratade om. Jag har rest runt mycket i världen och det är intemånga som vet något om Sverige. Oftast har de som ens hört talas om Sverige hört talas om tex Zlatan, sedan vet de inte mer... många Svenskar tror liksom du verkar göra, att många bevakar Sverige och ofta ser oss som någon förebild. Så är det absolut inte. Sverige är ett udda land uppe i norra Europa som är tämligen betydelselöst..K Kreutzer skrev:Sverige är inte betydelselöst. Kolla hur många ggr Trump refererar till Sverige, Både gällande kriminalitet och Corona. Och vad gäller speciellt Corona så är Sveriges udda strategi och Tegnells stenansikte vida känt i världen. Men som skräckexempel och fördömt av WHO. Läs utländska tidningar eller se CNN o BBC news tex.
Redigerat:
Du blandar ihop sak och person. Tegnell gör bara sitt jobb, och han har gjort det väldigt bra!K Kreutzer skrev:Men BirgitS menar du på fullt allvar att Tegnell aldrig personligt sagt vad han tycker om munskydd?.
Han har fått frågan i SVT av övrig media på presskonferenser och i internationell media. Gång efter gång.
Och han har hela tiden i egen person hävdat detta på bas av evidens och studier och inte vad som diskuterats på FHM. Han säger själv dessutom att gemene man inte kan hantera skydden det pillas osv. Detta är hans högst personlig åsikter som amatörpsykolog dessutom..
G gaidin skrev:
Och jag satt just nu och lyssnade på inslag där Anders Tegnell säger att det finns inte mycket som talar för att det hjälper och då tagit upp länder där smittspridningen är stor. Belgien bl.a.
Men vill man inte höra så hör man inte.
Just dessa klipp är från att Anders Tegnell fått frågor varför man inte kan ha munskydd i kollektivtrafiken.
Lite tidigare var det motsvarande om andra länder som infört munskydd men där påstår AT att det inte hjälp då de har smittspridning ändå.
Att det ska vara så jävla svårt att lita på andra här på forumet och man ständigt måste bevisa allt man skriver.
Gör ni på samma sätt när ni träffar andra människor eller är det bara här ni är fullkomligt rabiata?
Om ni får länken? Glöm det, leta själva, det finns på nätet.
Ni tror givetvis att jag manipulerat bilderna själv och givetvis att jag ljuger om allt.
Trevligt gäng det här
Textningen lite lurig då de textar samtidigt som de pratar..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 034 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 034 inlägg
Okej, där står det Echinaforce och inte Echinagard så då är det ju inte så konstigt om jag inte hittar något.Darling McFluff skrev:
Det som står på sidan du länkar till är verkligen inte heller att Echinaforce hjälper den som är sjuk eller förhindrar att någon blir sjuk vilket @Talvan verkade tro även om inlägget #28768 var minst sagt kryptiskt.
Om Echinaforce hade varit någon sorts mirakelkur så hade det varit välkänt och spritt vid det här laget.
Observera också att det inte är WHO som står bakom eller har godkänt rapporten utan rapporten är publicerad i Virology Journal och inte verkar vara granskad.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 034 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 034 inlägg
I samtliga fall som du refererar till så uttalar sig Tegnell naturligtvis som en representant för FHM och inte som privatperson. Det är ju pga. sin roll på FHM som han blir tillfrågad.K Kreutzer skrev:Men BirgitS menar du på fullt allvar att Tegnell aldrig personligt sagt vad han tycker om munskydd?.
När det gäller pillande så såg han ju det de flesta dagar under presskonferenserna i våras där en från media hade munskydd och ofta pillade på munskyddet. Det är ju också omvittnat i tråden hur felaktigt människor både i Sverige och i andra länder (t.ex. Tyskland har jag för mig) använder sina munskydd.
Vad har du för fakta som visar att folk i allmänhet i Sverige och andra länder är experter och alltid hanterar sina munskydd korrekt?
Tillägg:
Har just sett färdigt på SVT:s program med bl.a. dagens presskonferens och på slutet är det ett inslag från Frankrike där talaren minst 4 gånger tar framtill på sitt munskydd och det bara under några sekunder.
https://www.svtplay.se/video/28986878/nyheter-direkt/folkhalsomyndigheten-om-covid-19-19
Redigerat:
Vad gäller kriminalitet och Corona så har Sverige faktiskt blivit omtalat i världen. Sen vet världen naturligtvis inte mkt om Sverige så i den meningen är vi betydelselösa. Där håller jag med dig.Nissens skrev:
Trump är ju en bra referens. Kan lova dig att jänkarna inte fattade vad han pratade om. Jag har rest runt mycket i världen och det är intemånga som vet något om Sverige. Oftast har de hört talas om tex Zlatan, sedan vet de inte mer... många Svenskar tror liksom du verkar göra, att många bevakar Sverige och ofta ser oss som någon förebild. Så är det absolut inte. Sverige är ett udda land uppe i norra Europa som är tämligen betydelselöst..
Och har du rest mycket ? Du har ju sagt att UK är ett grannland så det tror jag knappast.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 034 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 034 inlägg
Inget av det du tar upp visar att Tegnell säger att det finns bevis på att munskydd inte hjälper. Det är väldigt stor skillnad på "bevis" och "det finns inte mycket som talar för att det hjälper" så tydligen hade du ingen täckning för ditt tidigare påstående.optimum skrev:
Och jag satt just nu och lyssnade på inslag där Anders Tegnell säger att det finns inte mycket som talar för att det hjälper och då tagit upp länder där smittspridningen är stor. Belgien bl.a.
Just dessa klipp är från att Anders Tegnell fått frågor varför man inte kan ha munskydd i kollektivtrafiken.
Lite tidigare var det motsvarande om andra länder som infört munskydd men där påstår AT att det inte hjälp då de har smittspridning ändå.
Att det ska vara så jävla svårt att lita på andra här på forumet och man ständigt måste bevisa allt man skriver.
Gör ni på samma sätt när ni träffar andra människor eller är det bara här ni är fullkomligt rabiata?
Ni tror givetvis att jag manipulerat bilderna själv och givetvis att jag ljuger om allt.
Trevligt gäng det här
Jag anser att det är skillnad mellan:optimum skrev:
Trevligt gäng det här
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
”Tegnell säger att det finns inte mycket som talar för att det hjälper”
Och det du påstår att:
”han har bevis för att munskydd inte fungerar”
Redigerat av moderator: