Status
Inte öppen för fler kommentarer.
E Erik Salhammar skrev:
nej. Vidsynt
Jo, tjenare.
 
  • Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
Mikael_L
E Erik Salhammar skrev:
nej. Vidsynt
:crysmile: :rofl:
 
  • Gilla
Erik Salhammar och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men OM jag nu faktiskt ser ett problem med dessa siffror, men ändå inte har samma åsikt som dig i övrigt (t.ex. att det kanske inte saknats syrgas), kan du då hjälpa mig...
...eller kan jag hjälpa dig?
det är inga siffror. Det är inga siffror. Tyvärr är det enda sättet man kan närma sig er. Men det borde inte vara på det sättet.
 
E Erik Salhammar skrev:
det är inga siffror. Det är inga siffror. Tyvärr är det enda sättet man kan närma sig er. Men det borde inte vara på det sättet.
Förstår du ens själv vad du menar med det du skriver här?
 
  • Haha
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Erik Salthammar.
Du har nog lite att hämta igen efter din totalblunder med att försöka ljuga oss rakt upp i ansiktet med något som var såååå superenkelt att kolla upp.
Om jag vore i dina kläder skulle jag inte hålla så hög svansföring i detta läge, utan ha låg framtoning och försöka lära mig lite mer.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Erik Salthammar.
Du har nog lite att hämta igen efter din totalblunder med att försöka ljuga oss rakt upp i ansiktet med något som var såååå superenkelt att kolla upp.
Om jag vore i dina kläder skulle jag inte hålla så hög svansföring i detta läge, utan ha låg framtoning och försöka lära mig lite mer.

Jag önskar att jag hade dina livsval vart fjärde år. Det hade förenklat en hel del för mig.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Erik Salthammar.
Du har nog lite att hämta igen efter din totalblunder med att försöka ljuga oss rakt upp i ansiktet med något som var såååå superenkelt att kolla upp.
Om jag vore i dina kläder skulle jag inte hålla så hög svansföring i detta läge, utan ha låg framtoning och försöka lära mig lite mer.
jag lär mig hela tiden..
 
Fairlane
E Erik Salhammar skrev:
och du kanske kommer fram till att man inte MÅSTE vara ett hjon..utan att det är nåt man väljer själv. Herregud
Jag tolkar det som att du inte har något svar.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
Så du kastade bara ur dig en fråga och förväntade dig att någon på forumet svarar? Jag föreslår att du tar reda på svaret själv och upplyser oss andra om svaret verkar intressant och för tråden framåt
För att jag ska få ro måste jag bemöta detta.

Det var menat som en retorisk fråga och svaret är att man behandlade det som en influensavirus pandemin och inte som en coronavirus pandemin.

En influensa pandemin sprids som en våg eller en gigantisk fis alla känner av det och alla blir lite sjuka.

Men detta coronavirus går i kluster och göra bara vissa smittbärare sjuka men de smittbärare som blir sjuka blir jättesjuka. Asymatisk smitta spelar roll och munskydd hindrar dig från att smitta andra.

Björn Olsson reder ut det cirka 28 minuter in i sitt sommartal.

Man resonerade felaktigt i termer som att ”Alla kommer att få det och det är lika bra att bli av med det.” som man ska göra vid en influensa pandemi.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1518798

Fairlane Fairlane skrev:
Det är inte första gången du skriver "missförstånd". Vad tycker du att man ska kalla det?
Socialstyrelsen säger att läkare ska undvika personlig kontakt så långt som möjligt. Det finns massor med tillfällen där man kan klara sig utan personlig kontakt, exempelvis en bruten tumme, vissa förändringar av olika mediciner (öka, trappa ut, byta preparat etc). Däremot när man gör bedömningen om det går att rädda personens liv eller inte är nog en personlig kontakt nödvändig.
Tyvärr missförstod vissa läkare detta och tolkade det som att man inte ens behövde träffa patienten då.
"Missförstånd" verkar som att man menar att det är något helt annat än ett missförstånd, isåfall vad? En order att ha ihjäl folk?
Jag känner mig tvungen att bemöta det inlägget även fast jag har sagt att jag ska lämna tråden.

Det fins gränser för hur dum man får vara innan det blir kriminellt och jag är rädd att någon eller några har passerat den gränsen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tolkar det som att du inte har något svar.
och jag tolkar det som att du inte har nån själ.
 
E Erik Salhammar skrev:
och jag tolkar det som att du inte har nån själ.
Fredagsgrogg?
 
  • Gilla
Tabors39 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
E Erik Salhammar skrev:
det är inga siffror. Det är inga siffror. Tyvärr är det enda sättet man kan närma sig er. Men det borde inte vara på det sättet.
Inläggen kommer i så snabb takt nu att det är nytt medan man skriver sitt ... :oops:

Varför skulle det vara enda sättet att närma sig mig? Att visa på antalet döda (gärna per miljon eller 100.000 invånare, vilket underlättar jämförelsen)
Jag tycker också att vi har skrämmande siffror i Sverige. Vi delar detta med kanske bara typ 10-20 länder i världen som sämsta resultatet.

Jag är mycket intresserad över varför det blev så.
T.ex. har rörelsedata infångat ifrån hur mobiltelefoner rör sig visat att vi hade samma minskning i rörelse som våra nordiska grannländer, men ändå blev denna skillnad.
Ja sånt grunnar jag över.

Jag blir inte glad över att du tycker att enda sättet att närma dig mig (du skrev er, men jag kan bara svara för mig själv) är att typ ljuga eller göra vissa speciella jämförelser (cherrypicking) mellan vissa utvalda länder.
Jag vill inte annat än att så många ska överleva samt att våra ekonomier och samhällssystem ska klara sig så bra som möjligt (sen har jag en liten speciell åsikt också, jag vill att demokrati och yttrandefrihet ska överleva så mycket som möjligt, helst öka, hatar när det minskar).
Så ibland är tycker jag att det blir lite underligt här, att andra som också vill att många överlever och att ekonomin klarar sig verkar bli mina åsiktsmotståndare ... :thinking:
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
E Erik Salhammar skrev:
Jag önskar att jag hade dina livsval vart fjärde år. Det hade förenklat en hel del för mig.
Eh.
Fråga lite mer rakt ut, så kan jag nog ge svar.
 
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Men detta coronavirus går i kluster och göra bara vissa sjuka men de som blir sjuka blir jätte sjuka.
Fast det stämmer ju inte att alla blir jättesjuka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.