optimum
Så blev vi ifrånkörda av Norge också.:p

Danmark slopade sina restriktioner för ett tag sedan och nu strax Norge
Som vanligt är vi efter med allt.:sleep:

Nej förresten, jag tror vi var före dem med att sprida smitta på äldreboenden och nu har vi återupptaget den skiten också. Så något är vi före med, om det är bra, nja inte min läggning att ta livet av äldre.

Lönehelg nu och tänk vilket uppsving det hade varit på krogarna ikväll om vi också släppt på det nu.
Men de flesta skiter nog i det och gör precis som Nisse.

"Norges statsminister Erna Solberg håller just nu pressträff där hon berättar att majoriteten av landets restriktioner hävs från och med i morgon klockan 16.00.

Regeln om att hålla avstånd slopas. Barer och uteställen får lov att släppa in folk efter midnatt, och dans blir tillåtet igen."

Från Aftonbladets nyheter

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
optimum optimum skrev:
Så blev vi ifrånkörda av Norge också.:p

Danmark slopade sina restriktioner för ett tag sedan och nu strax Norge
Som vanligt är vi efter med allt.:sleep:

Nej förresten, jag tror vi var före dem med att sprida smitta på äldreboenden och nu har vi återupptaget den skiten också. Så något är vi före med, om det är bra, nja inte min läggning att ta livet av äldre.

Lönehelg nu och tänk vilket uppsving det hade varit på krogarna ikväll om vi också släppt på det nu.
Men de flesta skiter nog i det och gör precis som Nisse.

"Norges statsminister Erna Solberg håller just nu pressträff där hon berättar att majoriteten av landets restriktioner hävs från och med i morgon klockan 16.00.

Regeln om att hålla avstånd slopas. Barer och uteställen får lov att släppa in folk efter midnatt, och dans blir tillåtet igen."

Från Aftonbladets nyheter
Vi vet att du hellre hade sett att vi hade gjort som Melbourne i Australien som haft lockdown i rekordlånga 235 dagar sen pandemin började, men man får inte alltid som man vill tyvärr. ;)

https://www.skynews.com.au/australi...ckdown/video/a441003cbf6aa05d1935087f680e7123

• Gilla
  • Haha
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
:D:DOhhh ja.:heart::love: Den lilla läckerbiten tackar man inte nej till :D.

Staffans Herrgård
Hmm, moderskänslor och läckerbit. Låter inte som en bra kombination för det kan ju bli incest.

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
optimum
tusenett skrev:
Vi vet att du hellre hade sett att vi hade gjort som Melbourne i Australien som haft lockdown i rekordlånga 235 dagar sen pandemin började, men man får inte alltid som man vill tyvärr. ;)

[länk]
Det vet du inte alls
Jag har tidigare skrivit att jag inte tror på lockdown.
Det funkar inte.
Däremot kunskap om viruset och agerande fungerar.
Men tomtarna på FHM var väldigt tröga med att få fram att man smittar före man får symptom och att det sprids i luften via aerosoler.
Och social distans med en armlängd är bluff för det krävs betydligt mer.

Så en ursäkt för dina påhopp, tack

• Haha
1
  • Laddar…
optimum
Goda nyheter. Dags att boka resa.
Frågan är bara vart då?
Thailand som är min favorit är det bara spökstäder kvar av turistorterna samt massa jäkla regler om testning och risk med att få ett felaktigt positivt resultat med 14 dagar tvingad till ett sjukhus som man själv får betala.

Vår bokning vi hade dit är avbokad sedan några månader tillbaka.
Den som funderar på resa är min rekommendation att kolla upp vad som gäller.

UD:s talesperson vid en presskonferens med texten "CORONA - UD lyfter avrådan från att resa till alla länder
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
optimum optimum skrev:
Men tomtarna på FHM var väldigt tröga med att få fram att man smittar före man får symptom och att det sprids i luften via aerosoler.
Och du tror fortfarande att de höll på att forska på virusets spridning?

optimum optimum skrev:
Och social distans med en armlängd är bluff för det krävs betydligt mer.
Det beror ju på om man vill riskeliminera eller platta till kurvan tillräckligt för sjukvården. Det är ju uppenbart hur snabbt och rejält som samhällsspridningen i Stockholm avtog i mitten av mars förra året.

optimum optimum skrev:
Goda nyheter. Dags att boka resa.
Frågan är bara vart då?
Norge kanske? De är väl bättre på allt? ;)

Annars låter ju Thailand utan turistställen och turister som mycket bättre än ”vanligt”.

• Gilla
  • Haha
djac och 3 till
  • Laddar…
Det är inte så konstigt att vaccinationsviljan sviktar när FHM in i det längsta har sagt att nyttan inte överstiger risken med vaccin. Som man bäddar får man ligga.

""Statsepidemiologen Anders Tegnell tycker det är oroande att vaccinationsgraden hos unga börjar plana ut. Täckningen är lägre bland unga i Sverige än bland unga i grannländerna, visar DN:s kartläggning.

– Ju längre ner i åldrarna, desto tidigare har avplaningen kommit. Det är förstås inte bra, säger Anders Tegnell.""

Staffans2000
Ulltand Ulltand skrev:
Det är inte så konstigt att vaccinationsviljan sviktar när FHM in i det längsta har sagt att nyttan inte överstiger risken med vaccin. Som man bäddar får man ligga.
Skulle han ljugit istället?

Staffans

• Haha
Nissens
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Det är inte så konstigt att vaccinationsviljan sviktar när FHM in i det längsta har sagt att nyttan inte överstiger risken med vaccin.
När sa de så?

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Skulle han ljugit istället?

Staffans

Procent av barn som får Covid-19 drabbas av långtidscovid. De får dom inte av vaccin och räcker som enda skäl att vaccinera barnen.

Men det finns många fler som tex att ett par hundra barn har drabbats av en livsfarlig inflammation pga av sjukdomen. Ett tiotal barn har avlidit i corona i Sverige och ett större antal har mist en förälder.

Varför skulle all etablerad vetenskap vara i en sammansvärjning för vaccin om det skulle vara en reell risk? Inte troligt. Jag litar inte lättvindigt på politiker men gärna på vetenskapen.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
P pmd skrev:
När sa de så?
Typ från i januari tills för en månad sedan, eller en vecka om man ser till de yngsta.

"Väldigt svårt beslut"

Ulltand Ulltand skrev:
Typ från i januari tills för en månad sedan, eller en vecka om man ser till de yngsta.

"Väldigt svårt beslut"
Ja, det var väl nu efter sommaren som deltavarianten tog fart, som drabbar de yngre hårdare. Då blev risken för dem att få Covid-19 större än risken med biverkningar från vaccin.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Procent av barn som får Covid-19 drabbas av långtidscovid. De får dom inte av vaccin och räcker som enda skäl att vaccinera barnen.

Men det finns många fler som tex att ett par hundra barn har drabbats av en livsfarlig inflammation pga av sjukdomen. Ett tiotal barn har avlidit i corona i Sverige och ett större antal har mist en förälder.

Varför skulle all etablerad vetenskap vara i en sammansvärjning för vaccin om det skulle vara en reell risk? Inte troligt. Jag litar inte lättvindigt på politiker men gärna på vetenskapen.
Nu håller du på och överdriver igen. Det är 4 barn i åldern 12-15 år som fått en så allvarlig MIS-C att de har behövt intensivvård. Det är 4 barn i åldern 10-19 år som avlidit av covid, alltså typ 1-2 i gruppen 12-15 år. Med den smittspridning som är nu i Sverige kommer inte lika många barn till att insjukna så genom att vaccinera 12-15 år är det tveksamt om man räddar livet på något barn och bara något enstaka barn slipper IVA. Däremot kommer något eller några av dem att behöva sjukhusvård, ev. även IVA, pga. hjärtmuskel- eller hjärtsäcksinflammation orsakad av vaccinationen.

Har du läst Fohms dokument där de redogör för bakgrunden till beslutet än?

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:

"Väldigt svårt beslut"
Sa FOHM uttryckligen att nyttan inte överstiger risken med vaccin? Kan du ge mig en länk eller nåt?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.