BirgitS
En studie från England, dock en låst artikel: https://www.dn.se/varlden/brittisk-studie-deltavarianten-fordubblar-risken-for-allvarlig-sjukdom/
Risken att drabbas av allvarlig sjukdom och behöva sjukhusvård mer än fördubblas bland de som smittas av deltavarianten än alfavarianten, visar en ny brittisk studie på över 40 000 patienter.
En klar majoritet av patienterna var ovaccinerade, vilket virusforskaren Ali Mirazimi menar sänder en tydlig signal att vaccinera sig.
Studien är publicerad i The Lancet Infectious Diseases och omfattar drygt 43 000 sjukdomsfall mellan 29 mars och 23 maj i år, varav ungefär 20 % var smittade med deltavarianten och övriga med alfavarianten.

Mindre än 2 % av sjukdomsfallen var fullvaccinerade.

Då kan man ju tänka på att redan risken för sjukhusvård drygt fördubblades med alfavarianten jämfört med de varianter som förekom under andra vågen i Sverige.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
... och i EU har endast Danmark klarat sig bättre ekonomiskt än Sverige.
Och även detta tvivlar jag på, baserat på iaktagelser och erfarenheter av den danska propagandamaskinen, jag tror helt enkelt inte på siffrorna.

BirgitS
D
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det är en naturlig och sund reaktion, att inte svälja allt våra myndigheter säger, med hull och hår.

Staffans
Det är såklart ett misslyckande i det kompensatoriska uppdraget att en så stor grupp (både "svenskar" och invandrare) inte är med på tåget, utan blir lämnade på stationen.

Sen får det ju bli som det blir, de som inte vill ha vård blir ju sjuka men nu får vi nog gå framåt.

Staffans2000
D djac skrev:
Det är såklart ett misslyckande i det kompensatoriska uppdraget att en så stor grupp (både "svenskar" och invandrare) inte är med på tåget, utan blir lämnade på stationen.

Sen får det ju bli som det blir, de som inte vill ha vård blir ju sjuka men nu får vi nog gå framåt.
De som står kvar på perrongen är inte helt säkra på att slutstationen är den uppgivna, för tåg har klarerats ut på fel bana tidigare. Därför väljer de att inte kliva på.

3054.jpg

Staffans

optimum
Japp kanonbra, vi har äntligen fått en mutation som vi kanske får kalla för svensk.
Vore kul att komma med i historieböckerna,

"Flera nya fall av den ovanliga coronamutationen, E484Q, har upptäckts i Sverige.

De flesta fallen har kopplingar till svenskar som kommit hem från utlandssemester, uppger Folkhälsomyndigheten för Dagens Medicin."

Tidigare har vi haft kinesiska snuvan, Alfa från UK och Delta från Indien.
Och nu äntligen en från fantastiska Sverige.
Vad ska vi då kalla den nya?

Förslag?
Svennis?
Delta++
swede (kålrot)

Ber om ursäkt men några öl och jäger samt några ölkorvar gör att inspirationen flödar.
OBS helt säkert intag utan närvarande mer än vår hund. Frugan är ute i motionsspåret som jag också varit före belöningen med öl och jäger.
Jo hunden gillar ölkorv han också.:heart: Jäger är totalt no-no för honom, han bara ser skumt på mig och fnyser.

Nej kom inte och förstör glädjen nu med att vi importerat denna också.

Snälla Madelene, ha överseende med en fullvaccinerad medlem som gör sitt bäst för att hålla sig till alla FHM:s lagar. Fortfarande frisk, YES.:love:

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Japp kanonbra, vi har äntligen fått en mutation som vi kanske får kalla för svensk.
Det fanns en särskild Värmlandsvariant förra våren. Räcker inte det?
Dock så höll den sig ju där så det blev ju aldrig någon kändis.

• Gilla
optimum
  • Laddar…
Staffans2000
optimum optimum skrev:

"Flera nya fall av den ovanliga coronamutationen, E484Q, har upptäckts i Sverige.

De flesta fallen har kopplingar till svenskar som kommit hem från utlandssemester, uppger Folkhälsomyndigheten för Dagens Medicin."

Tidigare har vi haft kinesiska snuvan, Alfa från UK och Delta från Indien.
Och nu äntligen en från fantastiska Sverige.
Vad ska vi då kalla den nya?

Förslag?
Svennis?
Delta++
swede (kålrot)

Ber om ursäkt men några öl och jäger samt några ölkorvar gör att inspirationen flödar.
OBS helt säkert intag utan närvarande mer än vår hund. Frugan är ute i motionsspåret som jag också varit före belöningen med öl och jäger.
Jo hunden gillar ölkorv han också.:heart: Jäger är totalt no-no för honom, han bara ser skumt på mig och fnyser.

Nej kom inte och förstör glädjen nu med att vi importerat denna också.

Snälla Madelene, ha överseende med en fullvaccinerad medlem som gör sitt bäst för att hålla sig till alla FHM:s lagar. Fortfarande frisk, YES.:love:
Jag röstar på "Svenska sjukan".
Lite fantasilöst, men enkelt och lätt att komma ihåg.
Eller Sweflu. För de som kan engelska.

Staffans

D
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
De som står kvar på perrongen är inte helt säkra på att slutstationen är den uppgivna, för tåg har klarerats ut på fel bana tidigare. Därför väljer de att inte kliva på.
Staffans
Jo men det har jag förstått, det är ju bara tragiskt och nu får det ju stora konsekvenser för många när vi inte kan rulla tillbaka restriktionerna och ge månniskor en rimlig framtid. Denna parallella verklighetsuppfattning påverkar många områden och vi måste vaccinera oss mot detta också, fast då med utbildning.

• Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
D djac skrev:
Jo men det har jag förstått, det är ju bara tragiskt och nu får det ju stora konsekvenser för många när vi inte kan rulla tillbaka restriktionerna och ge månniskor en rimlig framtid. Denna parallella verklighetsuppfattning påverkar många områden och vi måste vaccinera oss mot detta också, fast då med utbildning.
Den som lever, får se:D.

Staffans

• Gilla
djac
  • Laddar…
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
NYHETER:

Dock enbart för medlemmar..

[bild]

Länk: [länk]
Jag kan ju bara kommentera rubriken men ”ytterligare tio”? Är inte det mesta delta nu?

P
F fiskbuggaren skrev:
Jag kan ju bara kommentera rubriken men ”ytterligare tio”? Är inte det mesta delta nu?
"Deltavarianten med mutation" ska nog tolkas som en mutation av deltamutationen. Förmodligen E484Q.

• Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.