T
Nissens Nissens skrev:
Du kommer väl att ropa ”lock down” varje influensasäsong nu, eller när kräksjukan drar igång, eller RS viruset…
För att aldrig ha trott på lockdown är han väldigt mycket emot att öppna upp.

• Haha
Nissens
  • Laddar…
D
P pmd skrev:
OK, så vilken sjukdom tycker du att vi ska bekämpa hårdare än covid-19?
Vad jag, eller politiker, tycker är ju helt ointressant, utan det ska medicinen avgöra och insatserna ska såklart gå dit de gör störst nytta och med dagens handfull av avlidna är det orimligt att det är Corona.

En tredjedel av de som dör gör det av hjärt-kärl-sjukdomar, lite mindre av tumörer och om man gör aldrig så lite åt de siffrorna så räddar du fler, även psykiska sjukdomar skördar långt fler än Corona.

Nissens
T tanaris skrev:
Bra reflektion!
Jag tror att du är inne på rätt spår. Han är ”emot” helt enkelt.
Oavsett vad FHM och Regeringen beslutar så är han emot… mission impossible. :rofl:

• Gilla
linneac
  • Laddar…
Staffans2000
T tanaris skrev:
Det bara bekräftar att den hbtq:granskande myndigheten inte var helt med från start och sedan dess, snubblat fram.

Staffans

• Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
T
Det var tydligen möte i vaccinskräcksklubben på Odenplan i söndags. Och efterfest i kommentarsfältet. Jag förstår om man inte vill förknippas med de där...

• Haha
  • Wow
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
optimum
E El-Löken66 skrev:
Det trodde jag faktiskt att du var! :rofl:
Du är så snäll så du får ett :heart: av mig.

Kommer du ihåg förra hösten när vi hade öppnat upp en del och hur det gick?
Även hur det går för Storbritannien, Nederländerna och Spanien just nu.
Se även de grafer jag nyligen lade upp för Thailand

Tänk vad underbart om vi hade besegrat pandemin precis som vi trodde förra sommaren när smittspridningen var riktigt låg.
1:a oktober 2020 öppnade vi upp på äldreboenden och sedan var det kris där igen.

Nej jag är inte något virus utan vore jätteglad om vi kunde besegra denna pandemi och få återgå till livet vi hade före januari 2020.
Kanske du kan trolla så vi får bort viruset.
Meddela gärna när det är klart så får du fler :heart:

optimum
harry73 harry73 skrev:
R-värdet i Holland ligger på 2,17, det är det högsta värdet sedan 24 februari 2020!!! Då var det 2,18.

Det stora felet i Holland var att man öppnade upp nattlivet igen. visst skulle man ha vaccin eller negativt test innan pub eller diskotekbesöket men kontrollen var mycket bristfälligt.
Inne var det trängsel som innan pandemin.
Har man då några smittade som skriker, sjunger, svettas mm, då blir det många nya smittade.

Det hjälpte såklart inte heller att det var EM och att F1 börjar öppna upp för publik igen. Max Verstappen har många Holländska fans.
[bild] [bild]
Katastrof.
Ett R värde på 2 är redan leken med schackbrädet och riskorn
1 smittar 2 som sedan smittar 4, 8, 16, 32, 64, 128 osv.
18 446 744 073 709 551 615 (cirka 18 triljoner) på sista rutan
Leken med schackbrädet var nog en skröna och smittspridningen dämpas när folk inser allvaret och låser in sig eller det tar slut på nya att smitta.
Det får inte hända men händer uppenbarligen redan.

BirgitS
P pmd skrev:
Har de undersökt om aspirering gör någon skillnad?
Som jag förstod det så hade företagen och Oxford-universitetet precis inlett samarbetet. Gissningsvis lär man inte höra något mer innan de har någon rapport klar och det lär ju dröja.

BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det bara bekräftar att den hbtq:granskande myndigheten inte var helt med från start och sedan dess, snubblat fram.

Staffans
???
Vad är din koppling mellan optimums åsikter och myndigheten?

• Gilla
linneac
  • Laddar…
P pmd skrev:
Varför skulle en mycket ovanlig biverkning (som dessutom som dessutom ofta läker ut av sig självt) skrämma folk från att ta ett vaccin som kan rädda deras liv? Är inte livet värt mer än så för dem?
Förmodligen för att de inte kan göra relevanta riskbedömninger.

Vad tror du? Varför avstår folk från vaccin? Varför finns det anitvaccers?

P
D djac skrev:
Det handlade om att Peter Wolodarski, som ju tagit en väldigt radikaliserad position i Coronafrågan, styrt och begränsat de mer kunnig journalisterna, speciellt den medicinjournalist de hade; Amina Manzoor. Det finns en bok men den har jag inte läst, följde det i realtid i medier och på twitter. En rätt kuslig historia med tanke på vilken position DN hade inom journalistiken.
Visst ja! Manzoor-fallet har jag hört talas om, men inte läst så noga om. Har du någon referens till ett bra ställe att börja (förutom hennes bok, förstås)?

Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Förmodligen för att de inte kan göra relevanta riskbedömninger.

Vad tror du? Varför avstår folk från vaccin? Varför finns det anitvaccers?
Av samma anledning som det finns folk som tror på UFO och annat… det finns alltid udda egocentriska människor i samhället.

BirgitS BirgitS skrev:
Vi har mycket mer restriktioner kvar än i UK och Spanien.
Och nu inför vi äntligen en rekommendation om att testa inresande till vårt land. :D
Skärpt rekommendation om testning för covid-19 efter utlandsvistelse
PUBLICERAT 12 JULI 2021
Fallen av smittade med covid-19 från resor utomlands har ökat i Sverige de senaste veckorna. Med anledning av detta inför nu Folkhälsomyndigheten en rekommendation om PCR-test för covid-19 vid ankomst till Sverige från länder utanför Norden. Även svenska medborgare omfattas av rekommendationen som gäller från den 12 juli till den 31 augusti.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Vad jag, eller politiker, tycker är ju helt ointressant, utan det ska medicinen avgöra och insatserna ska såklart gå dit de gör störst nytta och med dagens handfull av avlidna är det orimligt att det är Corona.
Om du kan avgöra att det inte är corona så borde du väl kunna föreslå ett bättre alternativ?
En tredjedel av de som dör gör det av hjärt-kärl-sjukdomar, lite mindre av tumörer och om man gör aldrig så lite åt de siffrorna så räddar du fler, även psykiska sjukdomar skördar långt fler än Corona.
Mer satsning på botemedel för hjärt-kärl-sjukdomar alltså, på bekostnad av corona-bekämpning?
Bör vi ta pengar från coronavaccinationer och ge dem till hjärt-kärl-terapi?

Nissens
P pmd skrev:
Om du kan avgöra att det inte är corona så borde du väl kunna föreslå ett bättre alternativ?

Mer satsning på botemedel för hjärt-kärl-sjukdomar alltså, på bekostnad av corona-bekämpning?
Bör vi ta pengar från coronavaccinationer och ge dem till hjärt-kärl-terapi?
Hjärt-kärlsjukdomar beror väl oftast på rökning och/eller ett inaktivt liv… så man får väl damma av Lanefelt igen. ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.