1 014 023 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Vad jag, eller politiker, tycker är ju helt ointressant, utan det ska medicinen avgöra och insatserna ska såklart gå dit de gör störst nytta och med dagens handfull av avlidna är det orimligt att det är Corona.P pmd skrev:
En tredjedel av de som dör gör det av hjärt-kärl-sjukdomar, lite mindre av tumörer och om man gör aldrig så lite åt de siffrorna så räddar du fler, även psykiska sjukdomar skördar långt fler än Corona.
Du är så snäll så du får ettE El-Löken66 skrev:
Kommer du ihåg förra hösten när vi hade öppnat upp en del och hur det gick?
Även hur det går för Storbritannien, Nederländerna och Spanien just nu.
Se även de grafer jag nyligen lade upp för Thailand
Tänk vad underbart om vi hade besegrat pandemin precis som vi trodde förra sommaren när smittspridningen var riktigt låg.
1:a oktober 2020 öppnade vi upp på äldreboenden och sedan var det kris där igen.
Nej jag är inte något virus utan vore jätteglad om vi kunde besegra denna pandemi och få återgå till livet vi hade före januari 2020.
Kanske du kan trolla så vi får bort viruset.
Meddela gärna när det är klart så får du fler
Katastrof.harry73 skrev:
R-värdet i Holland ligger på 2,17, det är det högsta värdet sedan 24 februari 2020!!! Då var det 2,18.
Det stora felet i Holland var att man öppnade upp nattlivet igen. visst skulle man ha vaccin eller negativt test innan pub eller diskotekbesöket men kontrollen var mycket bristfälligt.
Inne var det trängsel som innan pandemin.
Har man då några smittade som skriker, sjunger, svettas mm, då blir det många nya smittade.
Det hjälpte såklart inte heller att det var EM och att F1 börjar öppna upp för publik igen. Max Verstappen har många Holländska fans.
[bild] [bild]
Ett R värde på 2 är redan leken med schackbrädet och riskorn
1 smittar 2 som sedan smittar 4, 8, 16, 32, 64, 128 osv.
18 446 744 073 709 551 615 (cirka 18 triljoner) på sista rutan
Leken med schackbrädet var nog en skröna och smittspridningen dämpas när folk inser allvaret och låser in sig eller det tar slut på nya att smitta.
Det får inte hända men händer uppenbarligen redan.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Förmodligen för att de inte kan göra relevanta riskbedömninger.P pmd skrev:
Vad tror du? Varför avstår folk från vaccin? Varför finns det anitvaccers?
Visst ja! Manzoor-fallet har jag hört talas om, men inte läst så noga om. Har du någon referens till ett bra ställe att börja (förutom hennes bok, förstås)?D djac skrev:Det handlade om att Peter Wolodarski, som ju tagit en väldigt radikaliserad position i Coronafrågan, styrt och begränsat de mer kunnig journalisterna, speciellt den medicinjournalist de hade; Amina Manzoor. Det finns en bok men den har jag inte läst, följde det i realtid i medier och på twitter. En rätt kuslig historia med tanke på vilken position DN hade inom journalistiken.
Och nu inför vi äntligen en rekommendation om att testa inresande till vårt land.BirgitS skrev:
Skärpt rekommendation om testning för covid-19 efter utlandsvistelse
PUBLICERAT 12 JULI 2021
Fallen av smittade med covid-19 från resor utomlands har ökat i Sverige de senaste veckorna. Med anledning av detta inför nu Folkhälsomyndigheten en rekommendation om PCR-test för covid-19 vid ankomst till Sverige från länder utanför Norden. Även svenska medborgare omfattas av rekommendationen som gäller från den 12 juli till den 31 augusti.
Om du kan avgöra att det inte är corona så borde du väl kunna föreslå ett bättre alternativ?D djac skrev:
Mer satsning på botemedel för hjärt-kärl-sjukdomar alltså, på bekostnad av corona-bekämpning?
Bör vi ta pengar från coronavaccinationer och ge dem till hjärt-kärl-terapi?
Hjärt-kärlsjukdomar beror väl oftast på rökning och/eller ett inaktivt liv… så man får väl damma av Lanefelt igen.P pmd skrev: